زنان در جایگاه‌های سیاست‌گذاری تاثیرگذاری بیشتری دارند

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چنانچه زنان در جایگاه‌های سیاست‌گذاری قرار گیرند می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در نشست" نقش تعاملات زنان در عصر صفوی" اظهار کرد: علی ‌رغم اینکه ۵۰ درصد جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و از ظرفیت‌های خوبی برخوردار بوده و مسئولیت پذیری بیشتری دارند، آنظور که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند و از ظرفیت اجرایی آنها بهره کافی برده نشده است.  

وی  با بیان  اینکه در کتاب‌های تاریخ به صورت عمدی  یا سهوی به نقش زنان در جامعه به درستی اشاره نشده  است، تصریح کرد: این در حالی است که در کتاب "فاطمه فاطمه است" دکتر شریعتی به جنبه‌های مختلف نقش همسری، مادری و فرزندی حضرت فاطمه (ص) در زمان جاهلیت به خوبی پرداخته شده است و این امر تنها به دلیل اینکه ارزش درونی فاطمه (ص) به فاطمه بودن است و نه به دیگران. 

وی با بیان اینکه نقش زنان در جامعه با توجه به مسائل روز نسبت به گذشته گسترده‌تر و پیچیده‌تر شده است، اضافه کرد: زنان در  سمن‌ها  این نقش را  به خوبی نشان دادند و در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ارتباط میان سمن‌ها به ویژه زنان  سبب می‌شود تا از ایده و تفکر یکدیگر در مباحث شهری به خوبی استفاده کنند، از طرفی مسائل عمرانی و خدمات شهری تنها آسیب‌های شهری نیست و معتقد هستیم که مدیریت شهری باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کند تا شهر ساخته شده و خدمات شهری اثر بخش تر از گذشته باشد.

وی افزود: سمن‌های زنان در بخش‌های مختلف اجتماعی، آسیب‌های زنان، محیط زیست، مسائل فرهنگی، مسائل اقتصادی و کار آفرینی به خوبی ایفای نقش می‌کنند، ولی متاسفانه به دلیل برخی سیاست‌گذاری‌ها این امکان وجود ندارد که زنان در سمت‌های بالای جامعه قرار گیرند.

روشن تاکید کرد: باید قوانین اصلاح شود تا حضور و مشارکت آن‌ها فعال‌تر از گذشته شود گرچه تعداد سمن‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده است .

وی فعالیت موثر سمن‌ها در جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: سمن‌ها باید از ظرفیت و پتانسیل خود بیش از گذشته استفاده کنند؛ حس مطالبه‌گری زنان بیشتر از گذشته شده است تا آنها نیز مانند مردان از فضاهای شهری در همه شرایط به خوبی استفاده کنند و حق به شهر آنها محفوظ بماند. همانطور که در همه شرایط مردان از همه جایگاه‌ها بهره می‌برند زنان نیز باید از این شرایط برخوردار باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برخی سمن‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند اما می‌توان با اتحاد و همکاری گام‌های بلندتری  برای رسیدن به اهداف خود برداریم، بی شک اهدافی که در کمیته زنان توسط سمن‌ها پیگیری می‌شود، دغدغه شهروندان است.

وی اضافه کرد: در مدیریت شهری سعی کردیم در جایگاه‌هایی که مناسب است زنان را به کار بگیریم و از آنها انتظار داریم بیش از گذشته به بررسی و برآورده‌سازی مطالبات زنان بپردازند.

روشن گفت: چنانچه زنان در جایگاه‌های سیاست‌گذاری قرار گیرند می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

کد خبر 369455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.