تولید 80 میلیون ماهی قرمز برای هفت سین نوروز

کارشناس ماهیان زینتی سازمان شیلات گفت: براساس آخرین آمار بیش از ۲۴۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در کشور تولید می‌شود که نسبت به گذشته با روند روبه رشدی روبروست.

به گزارش ایمنا، محمدحسن الهی  درباره آخرین میزان تولید ماهیان زینتی اظهار کرد: براساس آخرین آمار بیش از ۲۴۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در کشور تولید می‌شود که نسبت به گذشته با روند روبه رشدی روبروست.

وی افزود: اتخاذ سیاست سازمان شیلات مبنی بر راه اندازی شهرک ماهیان زینتی، تقاضای بازارهای صادراتی و تغییر نوع زندگی و نگه داری آکواریوم در آپارتمان‌ها موجب شده تا تولید ماهیان زینتی در کشور افزایش یابد.

الهی ادامه داد: با توجه به اشتغالزایی بالایی که در فضای کسب و کار ماهیان زینتی وجود دارد، تمامی استان‌ها حتی روستاها به تولید در این زمینه مشغول شدند.

این مقام مسئول درباره میزان تولید ماهی قرمز شب عید بیان کرد: با توجه به آنکه ماهی قرمز جزو آبزیان زینتی به شمار می‌رود، از این رو آمار دقیقی در خصوص ماهی قرمز شب عید نداریم. اما برآوردها حاکی از آن است که یک سوم تولید ماهیان زینتی، ماهی قرمز شب عید است.

به گفته وی، با توجه به تولید مناسب ماهی قرمز، قیمت آن در بازار شب عید نوسان چندانی نسبت به سال گذشته نخواهد داشت.

کارشناس ماهیان زینتی سازمان شیلات در توصیه‌ای به افراد برای خرید ماهی قرمز شب عید اظهار کرد: به افرادی که برای شب عید قصد خرید ماهی قرمز را دارند، توصیه می‌کنیم که از مغازه‌های ماهیان زینتی اقدام به خریداری ماهی قرمز کنند و هرگز از مکان‌هایی که به روش نامناسب ماهی را نگه داری می‌کنند، خرید نکنند.

الهی در ادامه افزود: افراد در موقع خرید ماهی قرمز شب عید از سلامت کافی آن اطمینان حاصل کنند و از خرید ماهی‌های دارای خون مردگی و لکه‌های خونی در پوست اجتناب کنند.

وی با تاکید بر این مسئله که تعویض ماهی باید با تور صورت گیرد، اظهار کرد: افراد پس از خرید، ماهی را در ظرف دارای یک لیتر آب و محیط خنک نگه داری کنند تا مشکلی برای تنفس ماهی پیش نیاید. ضمن آنکه برای تعویض آب ماهی از قبل آبی را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در ظرفی نگه داری کنند که به سبب کلر بالای آب مسمومیتی برای ماهی ایجاد نشود.

کارشناس ماهیان زینتی سازمان شیلات در پایان تصریح کرد: افراد از رها کردن ماهی در آب‌های آزاد و رودخانه‌ها اجتناب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 369454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.