درمان سرماخوردگی با این دمنوش گیاهی

دمنوش عناب، تولید گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد و با تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از سرماخوردگی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عناب یکی از میوه‌های بسیار مفید است که دارای کربوهیدرات، پروتئین، فسفر، آهن، تیامین، کاروتن، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور است؛ همچنین این میوه جادویی منبع خوبی از ویتامین C است و در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. دمنوش عناب نیز یکی از نوشیدنی‌های موثر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نظیر سرماخوردگی، یبوست، پوکی استخوان، استرس و بیماری‌های قلبی است. با ما همراه شوید تا از خواص بی‌نظیر این نوشیدنی گیاهی برای سلامت بدن آگاه شوید.

کاهش فشار خون

دمنوش عناب مقدار زیادی آهن دارد که باعث بهبود جریان خون می‌شود و تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه، نوشیدن آن سبب اکسیژن رسانی بهتر به قلب می شود. همچنین این دمنوش به دلیل دارا بودن پتاسیم، فشار خون افراد را کاهش می‌دهد و از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

درمان سرماخوردگی

از آنجا که این دمنوش دارای مقدار زیادی ویتامین C است، تولید گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند در نتیجه مصرف دمنوش عناب، خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را در افراد کاهش می‌دهد؛ همچنین این دمنوش معجزه‌گر خواص ضد التهابی دارد و برای درمان تب و سرفه به کار می‌رود.

درمان یبوست

دمنوش عناب اثرات تحریک کنندگی بر دستگاه گوارش دارد و در پیشگیری و درمان یبوست و سندروم روده تحریک پذیر موثر است. همچنین فلاونوئیدها و ویتامین C موجود در این دمنوش باعث کاهش التهابات بدن می‌شود و نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های مزمن نظیر امراض قلبی و سرطان دارد.

درمان  اضطراب

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که دمنوش عناب سطح هورمون‌های استرس‌زا را کاهش می‌دهد و باعث بهبود خلق و خو و درمان اضطراب می‌شود. جالب است بدانید این دمنوش گیاهی در طب سنتی چین نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و شیوه‌ای موثر برای درمان بی‌خوابی شبانه محسوب می‌شود.

کد خبر 369452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.