از فعالیت‌های نظامی در فضا تا ردیاب خواب

یک مقام ارشد نظامی در روسیه گفته است که ایالات‌متحده آمریکا فضای خارج از کره زمین را نیز تبدیل به عرصه جنگ‌افروزی و نظامی خود کرده است و روسیه به‌زودی پاسخی محکم به آمریکا در این زمینه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حوزه‌های مختلف علم و فناوری در هفته‌ای که گذشت در صدر اخبار رسانه‌ها بوده‌اند و به‌نوعی خبرساز شده‌اند؛ از خبر تهدید نظامی روسیه در فضا تا اخبار مربوط به پیشرفت‌های جدید تلفن‌های همراه و اخبار مربوط به غول‌های تکنولوژی دنیا.

آمریکا به دنبال سلاح‌های فضاپایه است

رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه از دانشمندان نظامی کشورش خواست تا جستجو و معرفی ابزارهایی را برای مقابله با اقدامات نظامی ایالات‌متحده در فضا آغاز کنند تا کشورشان در برابر سلاح‌های فضایی آمریکا مقاوم باشد.

گراسیموف اظهار کرد: اقدامات آمریکا شرایط لازم را برای نظامی کردن فضا به وجود می‌آورد و شکی نیست که این کشور به دنبال سلاح‌های فضاپایه و جنگ‌افروزی در فضا است.

وی در یک کنفرانس پیرامون استراتژی‌های نظامی گفت: دانشمندان نظامی باید تحقیقات خود را در مورد یافتن و معرفی روش‌های جدید استفاده از سلاح‌های پیشرفته و همچنین اشکال مختلف پدافند اقدامات نظامی احتمالی دشمن بالقوه در فضا و از فضا عملاً به نتیجه برسانند.

اولویت اپل برای استخدام، نرم‌افزار است

بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به فهرست استخدامی اپل، میزان استخدام متخصصان نرم‌افزار در این شرکت بیشتر از متخصصان حوزه سخت‌افزار است و در حقیقت این شرکت اهمیت بیشتری به فعالیت‌های نرم‌افزاری می‌دهد.

بر اساس آمار و اطلاعات منتشرشده از سوی یک وب‌سایت معتبر و داده‌های مربوط به اطلاعات استخدامی اپل، این شرکت از فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد بیشتری از متخصصان حوزه نرم‌افزار را استخدام کرده است و این در حالی است که تا پیش از این زمان میزان استخدام متخصصان حوزه سخت‌افزار در شرکت اپل بیشتر از آمار استخدامی حوزه نرم‌افزار بوده است.

قابل‌توجه است که اپل در سال‌های اخیر بر توسعه بخش خدمات و سرویس‌های مربوط به دستگاه‌های خود، ازجمله اپل استور و اپل موزیک تمرکز بیشتری داشته است و این آمار نشان‌دهنده این است که شرکت اپل فعالیت در حوزه نرم‌افزاری و افزایش خدمات خود را در اولویت قرار داده است.

سامسونگ تأمین‌کننده نمایشگرهای تاشدنی اپل و گوگل خواهد شد

سامسونگ با ارسال نمونه‌هایی از نمایشگر تاشدنی برای اپل، قصد دارد نمایشگر انعطاف‌پذیر موردنیاز شرکت‌های اپل و گوگل را تأمین کند.

سامسونگ نه‌تنها قصد انحصاری کردن فناوری تولید نمایشگرهای تا شونده را ندارد، بلکه می‌خواهد به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی این نمایشگرها در بازار حضور فعال داشته باشد. این شرکت اعلام کرده است که قادر است تولید نمایشگرها را تا ۱۰ میلیون واحد در سال افزایش دهد و نمایشگر موردنیاز شرکت‌های اپل و گوگل را تأمین کند.

اپلیکیشن سلامتی

اپلیکیشن هلس آی کیو که متعلق به یک شرکت بیمه معتبر در آلمان است با اندازه‌گیری خطر ابتلا به بیماری یا مرگ کاربرانش، بیمه عمر و سلامتی شرکت‌های بیمه را با قیمت ارزان‌تری برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

مانجال شاه که کارآفرین و صاحب این اپلیکیشن است استارتاپ قبلی خود را با قیمت گزافی به شرکت گوگل فروخته است. او درباره هدفش از راه‌اندازی این استارتاپ می‌گوید: هدف اصلی راه‌اندازی این اپلیکیشن کاهش هزینه‌های بیمه برای کاربرانی است که به سلامت خود اهمیت می‌دهند.

قابل‌توجه است که تابه‌حال، کسب‌وکارهای زیادی تلاش کرده‌اند مردم را به روش‌های مختلفی به حفظ سلامتی تشویق کنند و همه‌ی آن‌ها مردم را به‌نوعی به این کار مجبور می‌کنند. بااین‌حال این اپلیکیشن، روش جدید و تشویقی برای این کار در نظر گرفته است.

اپل واچ در ۲۰۲۰ مجهز به ردیاب خواب می‌شود

عرضه اپل واچ در سال‌های اخیر باقابلیت‌های زیاد و شگفت‌انگیز همراه بوده است و تیم عرضه آن اعلام کرده است که ردیاب خواب به‌زودی در این ساعت هوشمند قرار می‌گیرد.

قدرت پایش ضربان قلب، راهنمای مسیر، فشارسنج، الکتروکاردیوگرام و تشخیص سقوط از قابلیت‌های جذاب این فناوری جذاب است که از ابتدای عرضه آن در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بر اساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی بلومبرگ، اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن ویژگی ردیابی خواب به ساعت هوشمند خود اپل واچ است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ میلادی این ویژگی جدید از سوی کوپرتینونشین‌ها معرفی شود و در دسترس کاربران این گجت قرار می‌گیرد.

مردم در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ کمتر گوشی هوشمند خریده‌اند

یک گزارش از موسسه مالی گارتنر نشان می‌دهد که فروش تلفن‌های همراه هوشمند در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری داشته است و رشد سالانه آن را ۱.۲ درصد کرده است.

گزارش این موسسه معتبر مالی نشان‌دهنده یک چالش مهم برای تولیدکنندگان موبایل در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ است و داده‌های آماری و تحلیل آنها نشان می‌دهد که رشد فروش تلفن‌های همراه در مدت مذکور متوقف‌شده است و رکود بر این بازار حاکم شده است.

اپل در بین تولیدکننده‌های گوشی هوشمند، بدترین آمار را تجربه کرد. اگرچه این شرکت با حفظ ۱۵.۸ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در جهان، پشت سر سامسونگ با ۱۷.۳ درصد و در مقام دوم قرار گرفته است، اما بدترین سقوط فروش سه‌ماهه‌ی آن‌ها از سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۶ تاکنون، در این دوره رقم خورد.

کد خبر 369444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.