علت محدود شدن اپلیکیشن ها در اپل، ایرانی بودن آنها نیست

تیم مدیریت شرکت لوازم دیجیتال اپل تصمیم گرفته است تا با محدودسازی برخی از اپلیکیشن ها بر روی پلتفرم‌های خود، کاربرانی که از این نرم‌افزارها استفاده می‌کنند را تحت‌فشار بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محدودیت‌های تازه شرکت اپل که با اهدافی نامعلوم از سوی تیم مدیریت و پشتیبانی این شرکت بر نسخه‌های تلفن همراه و تبلت های هوشمند اپل اعمال‌شده است عملکرد برخی از نرم‌افزارهای کاربردی ایرانی به خصوص در حوزه پرداخت و خدمات بانکی را دچار اختلال کرده است.

همچنین طی این اقدام شرکت آمریکایی اپل، برخی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های ایرانی با ارسال پیامک بر روی دستگاه‌های آیفون از کاربران نسخه IOS خودخواسته‌اند تا نسخه دیگری از اپلیکیشن را که می‌تواند محدودیت‌های جدید اپل را دور بزند نصب کنند.

اما ایرانی بودن این اپلیکیشن ها علت اصلی ایجاد محدودیت برای آنها نیست، زیرا این محدودیت‌ها از تغییر رویه جدید شرکت اپل برای حفظ امنیت اطلاعات و رعایت مالکیت معنوی نرم‌افزارها در پلتفرم آی او اس نشات می گیرد و با توجه به تحریم نرم‌افزارهای ایرانی در اپ استور این اپ ها از بازار نرم افزار اپل حذف‌شده‌اند.

قابل‌توجه است که اپلیکیشن های ایرانی تا پیش از اعمال این محدودیت‌ها نیز در اپ استور قرار نداشتند بلکه از طریق وب‌سایت‌های پشتیبانی بر روی گوشی‌ها و تبلت های اپل نصب می‌شدند و اپل در هر بار از نصب چنین برنامه‌هایی اخطاری برای صاحب گوشی مبنی بر مطمئن نبودن منبع این اپلیکیشن ارسال می‌کرد و اکنون اپل تصمیم گرفته است که بدون هماهنگی با کاربران از نصب نرم‌افزارهایی با منبعی غیر از اپ استور بر پلتفرم‌هایش جلوگیری کند.

کد خبر 369429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.