آغاز عملیات اجرایی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان از ۲۸ اسفندماه

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: عملیات اجرایی ستاد به طور رسمی از تاریخ ۲۸ اسفند آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در هفتمین جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه مجموعه سازمان‌های خدماتی شهرداری اصفهان به دنبال ایجاد فضایی پویا و سرزنده در شهر اصفهان و در ایام نوروز هستند، اظهار کرد: کمیته‌های مختلف در ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با همکاری یکدیگر و در تعامل با دستگاه های اجرایی دیگر در سطح استان در تلاشند تا لحظات با نشاطی را برای مسافران و همشهریان رقم بزنند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های دهگانه در ستاد مرکزی افزود: کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با حداکثر توان و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود به دنبال رقم زدن اوقاتی خوش برای مسافران و شهروندان شهر اصفهان هستند.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان فعالیت‌های کمیته قضائی و انتظامی را بسیار مهم دانست و گفت: امنیت و حفظ جان و مال از دغدغه‌های مهم مسافران و ستاد خدمات سفر است و به همین منظور با هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی و دستگاه قضائی تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا مردم در کمال آرامش از سفر خود لذت ببرند.

امیری با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر و در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شده که در ایام نوروز، برگزاری برنامه‌های تفریحی و فرهنگی محدود به نقاط مرکزی شهر نشود و این فرصت برای مسافران مهیا شود که از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی نقاط مختلف شهر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کمیته حمل و نقل و ترافیک و تاثیر مستقیم آن بر رفاه و آسایش شهروندان شهر اصفهان، اظهار کرد: تدابیر لازم به منظور روان سازی ترافیک در سطح شهر و جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی به خصوص در محدوده مرکز شهر و اماکن تاریخی در نظر گرفته شده تا مسافران و شهروندان مدت زمان بیشتری را به تفریح و استفاده از فرصت‌های گردشگری اختصاص دهند.

 جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: به منظور افزایش پارکینگ در نقاط مرکزی شهر و در کنار جاذبه های گردشگری و تاریخی، هماهنگی و تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی به عمل آمده تا در صورت نیاز از حیاط نهادها و ادارات برای پارکینگ خودرو گردشگران استفاده شود.

امیری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ستاد به طور رسمی از تاریخ ۲۸ اسفند آغاز خواهد شد، گفت: این احتمال می رود که در چهار روز پایانی سال و قبل از شروع تعطیلات شاهد حضور مسافر در اصفهان باشیم، به همین منظور باغ فدک و برخی از ستادهای هدایت و اسکان از ۲۳ اسفند به طور غیررسمی و به منظور رفاه حال مسافران فعالیت‌ های خود را آغاز می‌کنند.

وی در ادامه پیرامون فعالیت کمیته هدایت و اسکان اظهار کرد: در پنج ورودی شهر اصفهان یعنی در چهار طرف شهر ستادهای هدایت و اسکان به استقبال مسافران خواهند رفت و با هماهنگی شهرهای همسایه اصفهان به دنبال مدیریت اسکان مسافران هستیم ؛آماده سازی سالن های ورزشی در سطح شهر اصفهان در حال انجام است تا در صورت نیاز و لزوم مورد استفاده مسافران قرار گیرد.

جانمایی کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در سطح شهر

ایمان حجتی، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان در ادامه جلسه گفت: کیوسک‌های اطلاع‌رسانی از چند ماه‌ قبل جانمایی شده است و حدود ۲۰ محل ثابت اطلاع‌رسانی و حدود ۱۵ محور گردشگری با نیروهای دوچرخه‌سوار تعبیه شده است که اطلاعات لازم را به همراه نقشه و راهنمای سفر در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار طرح دوچرخه سواران راهنما اجرایی شد، افزود: با توجه به استقبال مسافران در سال گذشته از  دوچرخه‌سواران امسال هم در محورهای گردشگری استفاده خواهد شد تا پاسخگوی سؤالات مسافران ‌باشند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ با آغاز فعالیت‌های ستاد در لحظه خدمات گردشگری را به مسافران ارائه می‌دهد، همچنین برنامه صدای شهر در رادیو اصفهان و خبرگزاری ایمنا جهت اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران فعال خواهد بود.

حجتی گفت: کلیدواژه "فصل نوبهار" که برگرفته از شعری از شاعر اصفهانی کمال الدین اسماعیلی است، به عنوان محور تبلیغات ایام نوروز انتخاب شده است و این کلید واژه در برنامه‌های مختلف فرهنگی و تفریحی سطح شهر استفاده می شود.

برنامه‌های فرهنگی برگرفته از فرهنگ غنی شهر اصفهان

مرتضی رشیدی، مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: برنامه‌های متعددی برای نوروز ۹۸ پیش‌بینی شده است و مسافران نوروزی در نقاط مختلف شهر می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند که بسیاری از آن‌ها برگرفته از فرهنگ غنی شهر اصفهان است.

وی با اشاره به تقارن شب عید نوروز با ولادت حضرت علی(ع) افزود: به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و آغاز سال نو، برنامه ویژه‌ای در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه محورهای تاریخی شهر همواره با استقبال بی‌نظیر مسافران روبرو است، ادامه داد: در میدان امام(ره) همچون سال گذشته بازی چوگان را خواهیم داشت و در چهارباغ به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری اصفهان حدود ۱۰ برنامه پخش زنده موسیقی در سالن سینماهای چهارباغ برگزار خواهد شد .

رشیدی گفت: در ایام نوروز همه روزه در صفه و ناژوان برنامه‌های مختلف سرگرمی و جنگ‌های شادی برگزار می‌شود. همچنین بیش از ۱۵۰ تئاتر خیابانی در سطح شهر با محتواهای مختلف فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های باغ فدک اصفهان در ایام نوروز افزود: ویژه برنامه تحویل سال، استقبال از مسافران نوروزی، جنگ شادی و برنامه‌های میدانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مسافران نوروزی در باغ فدک است.

کنترل ترافیک اصفهان در نوروز

سیدعلی عبداللهی، مسئول کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز تعداد زیادی مسافر وارد شهر اصفهان می‌شوند، هماهنگی‌های لازم برای روان‌سازی ترافیک شهر و ساماندهی ترافیک در مراکز اصلی شهر از مهم‌ترین اقدامات این کمیته است.

وی افزود: افزایش ظرفیت پارکینگ جهان‌نما، نصب نرم افزار مسیریاب برای مسافران، استقرار و حضور ماموران خدوم پلیس و راهنمایی و رانندگی در میدان‌ها، چهارراه‌ها و مراکز اصلی شهر و در کنار اماکن برگزار کننده برنامه‌های فرهنگی و... از جمله اقداماتی است که در کمیته حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: نوروز ۹۸ با آنالیز شبکه ترافیکی در مرکز کنترل ترافیک این امکان فراهم شده است که در ایام بحرانی، روان‌سازی به صورت هوشمند انجام شود، این مهم می‌تواند تأثیر بسزایی در کنترل ترافیک داشته باشد.

کد خبر 369399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.