اجرای طرح مهر بسیج در اصفهان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) از اجرای طرح مهر بسیج در اصفهان خبرداد و گفت: این طرح در طول سه ماه رجب، شعبان و رمضان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی مقواساز ظهر امروز دوشنبه- ۱۳ اسفند- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح مهر بسیج به صورت ویژه در مناطق محروم و مستضعف نشین شهر با حضور خیران و اقشار مختلف بسیج با هدف خدمت رسانی به مستضعفان انجام می شود.

وی تصریح کرد: مبنای اجرای این طرح جمله ای از بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است که فرمودند: «مستضعفان ولی نعمتان انقلاب هستند».

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) با بیان اینکه در طرح مهر بسیج ارائه خدمات اجتماعی، درمانی، عمرانی و اقتصادی توسط گروه های جهادی بسیج انجام می شود، افزود: یکی از اقدامات ویژه در آستانه نوروز که با کمک خیران انجام می شود، توزیع پنج هزار بسته کالاهای مورد نیاز مردم توسط گروه های جهادی است که به دست محرومان شهر می رسد.

وی با بیان اینکه به مناسب هفته درختکاری و باحضور مسئولان نظامی و لشکری ۲۷ اصل نهال در محوطه ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) به یاد ۲۷ شهید حادثه تروریستی زاهدان کاشته می شود، افزود: در این آیین که با حضور خانواده شهدای مدافع امنیت برگزار می شود در پای هردرختی عکس یکی از شهیدان به صورت دائم نصب خواهد شد.

مقواساز با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار کرد: اعزام مردم شهر اصفهان به اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب کشور امسال با قوت هرچه بیشتر انجام می شود.

وی تأکید کرد: امروز جامعه ما تشنه فرهنگ نهفته در اردوی راهیان نور است؛ فرهنگی ناب، اصیل، ریشه دار، غنی و تمدن ساز که کلید گمشده مشکلات امروز است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) تصریح کرد: فرهنگ راهیان نور، فرهنگ مقاومت، ایستادگی، ایثار، یکدلی و برادری که این فرهنگ توسط اساتید بزرگی همچون حاج حسین خرازی، حاج ابراهیم همت و حاج احمد کاظمی برای ملت های دنیا تدریس شده است و سند این سخن حضور بسیاری از توریست های خارجی در اردوهای راهیان نور است.

وی ادامه داد: خروجی این مکتب و فرهنگ، شهدایی همچون شهید روشن، شهید حججی و ۲۷ شهید مدافع حریم امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

مقواساز با بیان اینکه از روز ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۹ فروردین ۹۸ سه هزار نفر از مردم اصفهان در قالب اردوهای راهیان نور راهی مناطق جنوب می شوند، گفت: برای افرادی که تمایل دارند با استفاده از خودروی شخصی به اردوهای راهیان نور جنوب عازم شوند در شهر اهواز برای اسکان هرشب ۵۰۰ نفر هماهنگی لازم انجام شده است و محدودیتی در این راستا برای افراد بسیجی یا غیربسیجی نداریم.

وی ادامه داد: با همت و کمک خیران، هزینه اعزام هرنفر به اردوهای راهیان نور از ۱۵۰ هزارتومان به هرنفر ۷۰ هزارتومان کاهش یافته است.

کد خبر 369395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.