شیوع تب برفکی در کهگیلویه و بویراحمد/قسم‌نامه «نه به آجیل» در روستاهای نهاوند

در بسته خبری امروز از خانه‌تکانی کاغذی منابع طبیعی بیجار تا سایه مرگ بر سر جنگل‌های لرستان و دست آقازاده‎ها در مافیای قاچاق بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

موتور محرکه بسکتبال کردستان

کردستان: حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: صعود تیم بانوان به سوپرلیگ و کسب عنوان قهرمانی پیشکسوتان در مسابقات منطقه ۲ کشور موید وجود ظرفیت‌های بسکتبال کردستان است که هدایت آنها نیاز به یک موتور محرکه دارد تا در مسیر درست و اصلی آن قرار بگیرند.

خانه‌تکانی کاغذی منابع طبیعی بیجار

کردستان: قدیر آریان، رییس اداره منابع طبیعی بیجار از اجرای طرح خانه‌تکانی کاغذی در این شهرستان با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

تکذیب آلودگی آب سد وحدت سنندج

کردستان: فرزام بیدارپور،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص آلودگی آب شرب سنندج که در فضای مجازی مطالبی پخش شده بود، اظهار کرد: آبی که از لوله‌های شهری برای استفاده‌های مختلف در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد همان آبی است که ما هم در محیط کار و منزل برای امور مختلف استفاده می‌کنیم و بر اساس استانداردها از لحاظ شیمیایی و میکروبی، آلودگی آب کاملا سنجیده می‌شود.

*******************************************************************************

احیای ۶۰ واحد تولیدی راکد در استان کرمانشاه

کرمانشاه: هدایت حاتمی، معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، از احیاء ۶۰ واحد تولیدی راکد در این استان در سال‌ جاری خبر داد.

کمک ۴۲ میلیون تومانی خیران سلامت به بخش دیالیز بیمارستان صحنه

کرمانشاه: نورالدین فرزادی‌پور، فرماندار صحنه گفت: خیران سلامت با برگزاری گلریزان، مبلغ ۴۲ میلیون تومان برای بخش دیالیز بیمارستان این شهرستان جمع‌آوری کردند.

رهاسازی ۵ قطعه کبک وحشی در طبیعت پاوه

کرمانشاه: محمد اخگرزاده، رییس اداره حفاظت محیط زیست پاوه از رهاسازی پنج قطعه کبک وحشی در دامان طبیعت این شهرستان با همکاری دوستدارن محیط زیست خبر داد.

*********************************************************************************

تغییر تقسیمات سیاسی استان ایلام

ایلام: هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت کشور با ایجاد دهستان «دال‏پری» به مرکزیت روستای «جلیزی بالا» در بخش موسیان شهرستان دهلران استان ایلام و نیز بخش «دشت عباس» در همان شهرستان موافقت کرد.

راه اندازی خانه استارتاپ استان ایلام

ایلام: کامران طاهر پور، رییس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: پارک علم و فناوری اقدام به راه اندازی خانه استارتاپ در استان ایلام کرده است، تا علاوه بر حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر دانش در استان، فرهنگ مشارکت در اقتصاد مبتنی بر نوآوری در بخش خصوصی و دولتی نیز تقویت شود.

انفجار مین در دهلران یک کشته برجای گذاشت

ایلام: مجتبی مهدیان، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان دهلران گفت: ساعت 14 و 30 دقیقه یک نفر از عشایر کوچ‌رو روستای نصر در منطقه دشت عباس شهرستان دهلران با مین ضد نفر برخورد کرد.

*********************************************************************************

سایه مرگ بر سر ۶۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان

لرستان: شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه ۶۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان گرفتار بیماری هستند، گفت: زغال‌فروشان و دلالان چوب به منظور سودجویی خود به قلع و قمع درختان بلوط می‌پردازند.

پروژه‌های کتابخانه‌ای بروجرد در برزخ بی‌پولی

لرستان: داود پهلوان، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: در شرایطی که امسال و با وجود پیشرفت ۸۷ و ۷۸ درصدی دو پروژه کتابخانه‌ای «شهید باهنر» و «استاد آیتی» بروجرد تنها ۱۴۰ میلیون تومان به آن‌ها اختصاص داده شده به نظر می‌رسد سال‌های متمادی باید همچنان در انتظار بهره‌برداری از آن‌ها ماند.

تشکیل پرونده برای ۵ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی متخلف

لرستان: فریبرز حسامی، معاون بازرسی سازمان صنعف معدن و تجارت لرستان گفت: بازرسی‌های ۱۱ ماهه امسال منجر به تشکیل پنج هزار و ۳۰۰ پرونده به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شده است.

***********************************************************************************

آقازاده‎ها در مافیای قاچاق دست دارند

همدان: امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با هیچ جناحی تعارف نداریم و هرجا گزارشی مبنی بر فساد به دست ما برسد، ورود می‌کنیم، گفت: مافیای قاچاق بیشتر توسط آقازاده‎ها و خانم‎زاده‌ها انجام می‌شود یعنی این موضوع توسط افراد معمولی صورت نمی‌گیرد.

طرح «شفاف‌سازی در شورا و شهرداری همدان» تصویب شد

همدان: حمید بادامی‌نجات، نایب‌ رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح «شهاب» مخفف «شفافیت شورای شهر و شهرداری همدان؛ ابزار بهره‌وری» در شورای شهر همدان به تصویب رسید.

قسم‌نامه «نه به آجیل» در روستاهای نهاوند

همدان: سعید سلگی، رییس شورای روستای شهرک گفت: ما در شورای روستا نمی‌توانیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم زیرا آنها خودشان باید به این نتیجه برسند که می‌توانند حتی بسیار ناچیز در مهار گرانی تاثیرگذار باشند؛ دعوت مردم برای نخریدن آجیل یک تصمیم مردمی بوده که شورا هم از آن حمایت می‌کند.

*********************************************************************************

۵ شهرستان استان زنجان پایانه مسافربری ندارد

زنجان: علی مدقالچی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: شهرستان‌های ماهنشان، خرم‌دره، طارم، سلطانیه و ایجرود پایانه مسافربری ندارد.

راهیابی ۲ فیلمساز زنجانی به بخش نهایی جشنواره فیلم تبریز

زنجان: دو فیلم «قوپوز» به کارگردانی ناصر قهرمانی و «دایاخ» به کارگردانی حمید کرمانی، از فیلمسازان زنجانی، در میان منتخبان اولیه جشنواره فیلم تبریز قرار گرفتند.

افزایش آمار تلفات تصادفات رانندگی زنجان

زنجان: عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان از افزایش حدود ۲۷ درصد آمار تلفات سوانح رانندگی طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و تاکید کرد: هر چند این افزایش تایید می‌شود، ولی رتبه برتر زنجان در این افزایش درست نیست و استان‌هایی با درصد افزایش بیشتر از زنجان هم وجود دارد.

*********************************************************************************

شناسایی ۶۵۰ مورد تعرض به حریم رودخانه زاینده‌رود

چهارمحال و بختیاری: سیدمحمد موسوی، معاون دادگستری کل چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۶۵۰ تعرض به حریم وبستر رودخانه زاینده‌رود شناسایی شد و این تعارضات باید در هشت بازه مکانی رفع شوند، گفت: تاکنون ۳۵۰ مورد از این تعرض‌ها به حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود پاکسازی شده است.

دستگیری سارق مسلح در شهرکرد

چهارمحال و بختیاری: غلامعباس غلامزاده، فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در عملیات پلیس شهرکرد سارق مسلح حین تردد با یک‌دستگاه پراید سرقتی در محدوده روستای دستگرد امامزاده، دستگیر شد.

ابطال ۱۰۰ پروانه چرای دام در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: علی محمدی‌مقدم، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بختیاری از ابطال ۱۰۰ پروانه چرای دام در راستای حفاظت از عرصه‌ای منابع‌طبیعی در سال جاری خبر داد.

*********************************************************************************

شیوع تب برفکی در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: امید حمشیدی، معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خطر شیوع بروز تب برفکی در جمعیت دامی این استان هشدار داد.

کشف لاشه دو توله پلنگ ایرانی با پنجه‌های قطع شده در تنگ زرد چرام

کهگیلویه و بویراحمد: محسن جعفری‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه دو توله پلنگ ایرانی با پنجه‌های قطع شده در تنگ زرد چرام خبرداد.

آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق عشایری گچساران و باشت نصب شد

کهگیلویه و بویراحمد: قربان کرمی، رییس امور عشایر شهرستان گچساران گفت: سه آبگرمکن‌ خورشیدی با اعتباری به مبلغ 950میلیون ریال در مناطق عشایرنشین گچساران و باشت نصب شد.

کد خبر 369389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.