رویکردهای «بازآفرینی و مدیریت شهری» بررسی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: سی و یکمین نشست راهبردهای شهرسازی و معماری با موضوع «بازآفرینی و مدیریت شهری» در اصفهان برگزار می‌شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امروزه بافت­‌های فرسوده و قدیمی و رفع ناپایداری آنها به موضوعی جدی و محوری تبدیل شده، به گونه‌­ای که سازمان­‌های ذی‌ربط را به تکاپوی ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های مذکور سوق داده و لزوم مداخله در این بافت‌ها را در دوره ­های مختلف زمانی مطرح کرده‌ است.

وی افزود: رویکردهای مرمت و بهسازی شهری از بازسازی، باززنده‌سازی، نوسازی و توسعه مجدد به بازآفرینی و نوزایی شهری تکامل یافته و در این مسیر، از توجه صرف به کالبد، به سمت ملاحظات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری گذر کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: از این رو در ادامه سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری، با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، سی و یکمین نشست به «بازآفرینی و مدیریت شهری» اختصاص یافته چرا که بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری محسوب می‌شود که به دنبال رفع مشکلات فرسودگی شهری از طریق بهسازی مناطق محروم و در حال اضمحلال در شهرها است.

وی گفت: رویکرد بازآفرینی شهری فقط به باززنده‌سازی مناطق متروکه نمی‌پردازد، بلکه با مباحث گسترده­‌تری همچون اقتصاد رقابتی و کیفیت زندگی به خصوص برای کسانی که در محلات فقیرنشین زندگی می­‌کنند، سروکار دارد.

به گزارش ایمنا، سی و یکمین نشست از سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری با موضوع «بازآفرینی و مدیریت شهری» با سخنرانی «دکتر عباس آخوندی» روز سه شنبه ۱۴  اسفند ماه از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 369365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.