نظارت گشت‌های ویژه اصناف بر بازار نوروز

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: اکیپ نظارتی بهداشتی هر روز از کمپ‌های نوروزی، اماکن عرضه مواد غذایی، تأمین آب شرب و محل‌های اسکان مسافران بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایام پایانی سال و مسافرت‌های نوروزی، بهترین زمان برای معرفی فرهنگ و جایگاه تاریخی شهرضا به سایر هموطنان است.

وی با بیان اینکه شناساندن ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی هر منطقه، نخستین گام در رونق صنعت گردشگری است یادآور شد: شهرضا به دلیل وجود اماکن زیارتی و تاریخی مانند امامزاده شاهرضا(ع)، مساجد تاریخی و مناطق ویژه هدف گردشگری مانند روستاهای اسفرجان و هونجان، مقصد مناسبی برای مسافران نوروزی است.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در رونق صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با جامعه هدف گسترده‌ای که در اختیار دارند می‌توانند در توسعه گردشگری و شناخت ظرفیت‌ها و موانع و مشکلات آن کمک مؤثری داشته باشند.

رفیعی‌نژاد از آمادگی کامل این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و افزود: اگر برنامه‌ریزی به موقع و در زمان مناسب انجام شود خدمات بهتری ارائه می‌شود و نیازی به انجام کارهای شتابزده و بی‌کیفیت نیست، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان از اواخر دی‌ماه آغاز شد.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰ کمیته اجرایی و یک کمیته ستادی خدمات سفر این شهرستان اضافه کرد: همه مصوبات کمیته‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان اجرایی شده و پیش‌بینی‌های لازم شده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به نقش مؤثر آموزش و پرورش در میزبانی از مسافران نوروزی ادامه داد: ۴۷ کلاس مدرسه و ۳۶۰ کلاس درس با امکانات مناسب برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده و ۵۰ نفر از متصدیان خدمات این مدارس و ۶۰ نفر از پرسنل اداری آموزش و پرورش شهرضا نیز برای برنامه‌ریزی و تسهیل اسکان این مسافران، آموزش دیده و شیفت‌بندی شده‌اند.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه در ایام نوروز به واسطه موقعیت بین‌ راهی، شمار فراونی از خودروها از محورهای مواصلاتی شهرضا عبور می‌کنند تصریح کرد: ایستگاه‌های امداد جاده‌ای در مبادی ورودی و خروجی شهرستان از سمت اصفهان و شیراز در روستاهای "امین‌آباد" و "مهیار" ایجاد و گشت‌های ویژه جمعیت هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در شیفت‌های صبح و عصر در حاشیه جاده‌ها مستقر می‌شوند.

وی اظهار کرد: طرح‌های امنیتی و پلیسی ویژه نیز در این ایام برای تأمین امنیت مسافران و شهروندان اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر اشاره کرد.

فرماندار شهرضا با اشاره به اجرای گشت‌های ویژه اصناف و نظارت بر بازار خاطرنشان کرد: اکیپ نظارتی بهداشتی هر روز از کمپ‌های نوروزی، اماکن عرضه مواد غذایی، تأمین آب شرب و محل‌های اسکان مسافران بازدید می‌کنند.

کد خبر 369364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.