هدف خدمت به مردم و نظام است/اتهام حسین فریدون اخلال در نظام اقتصادی نیست

معاون اول قوه قضاییه گفت: تا هر وقت مسئولان تشخیص دهند در خدمت نظام و مردم خواهم بود و به رییس جدید قوه قضاییه کمک می‌کنم، مهم این است که در خدمت مردم و نظام باشم.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در نشستی صمیمی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در قوه قضاییه می‌مانید یا خیر؟ اظهار کرد: خود را بدهکار نظام می‌دانم و تا هر وقت مسئولان تشخیص دهند در خدمت نظام و مردم خواهم بود و به رییس جدید قوه قضاییه کمک می‌کنم، مهم این است که در خدمت مردم و نظام باشم.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای بر ضرورت همفکری رسانه‌ها نسبت به هدف گذاری در سال ٩٨ و تمرکز بر مسایل مختلف تاکید کرد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه مبارزه با فساد و احقاق حقوق عامه گفت: قوه قضاییه احقاق حقوق عامه در اولویتش بوده و هست، ولی به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدام کند.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر نقشی که رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند ایفا کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مسایل مهم پیشگیری از وقوع جرم است؛ چراکه پیشگیری بهتر از درمان بوده و رسانه‌ها می‌توانند نقش داشته باشند البته معاونت پیشگیری از وقوع جرم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با معطوف کردن رسانه‌ها بر محورهایی از جمله حبس زدایی، مجازات جایگزین حبس و مبارزه بدون تبعیض با فساد گفت: رسانه‌ها می‌توانند فوق العاده موثر باشند که قوه قضاییه بهتر و بدون تبعیض با فساد برخورد کند.

وی یکی از علایق خود را دیدارهای مردمی عنوان کرد و با اشاره به اثرات مثبت این دیدارها در رسیدگی به امور مردم اظهار کرد: دوست دارم هرچه بیشتر با مردم سروکار داشته باشم ولی بیم آن را دارم از انجام کارهای موظفی باز بمانم و امیدوارم در سال آینده دیدارهای مردمی بیشتری را برگزار کنم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به اینکه چرا دادگاه اخلالگران اقتصادی علنی است، ولی دادگاه حسین فریدون علنی برگزار نمی‌شود؟ تصریح کرد: اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی نیست و مشمول استجازه نمی‌شود.

منبع: میزان

کد خبر 369337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.