شهرها نقش موثری در توسعه دیپلماسی عمومی دارند

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروزه دیپلماسی عمومی در دنیا در حال رشد است و جای خودش را به دیپلماسی رسمی داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی ظهر امروز( یک‌شنبه)در مراسم افتتاحیه هفته تجاری و فرهنگی مسقط در حضور ۵۰سرمایه گذار عمانی با اشاره به نقش شهرها در گسترش دیپلماسی عمومی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در این راستا برنامه‌ای را برای توسعه روابط شهر اصفهان با شهرهای بزرگی همچون مسقط تدارک دیده است.

وی افزود: تلاش شورای اسلامی شهر اصفهان بر آن است تا درگیر پروتکل‌های دست و پا گیر و رسمی نشود و فارغ از بسیاری گرفتاری‌ها و مسائل، روابط شهر اصفهان را با شهرهای دیگر توسعه دهد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: امروز مهمانانی از کشور عمان و عراق داشته‌ایم و در ماه‌های آینده نیز شاهد حضور سرمایه گذاران،  مدیران و سرمایه گذارانی از شیان چین، میلان ایتالیا، فرایبورگ ایتالیا و نجف عراق خواهیم بود تا روابط اقتصادی و فرهنگی خود را با آنها گسترش دهیم.

خسروی با تاکید بر پیشبرد این رویه به وسیله بخش خصوصی افزود: این مهم موجب پایداری و توسعه این فعالیت و همکاری‌ها فارغ از وابستگی به مدیران دولتی می‌شود.

وی در پایان از برگزار کنندگان این مراسم تشکر و ابراز امیدواری کرد، روابط شهر مسقط و اصفهان بیشتر از قبل گسترش پیدا کند و شرایط برای اجرای این مهم در رویدادهای بعدی فراهم‌ شود.

کد خبر 369329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.