برای خروج نیروهای خارجی از سوریه با پوتین توافق کردیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد در دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهوری روسیه درباره "خروج نیروهای خارجی از سوریه" به توافق رسیده‌اند.

به گزارش ایمنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست هفتگی کابینه این رژیم اعلام کرد: با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره ادامه فعالیت مکانیزم هماهنگی نظامی میان ارتش روسیه و اسرائیل و خروج نیروهای خارجی از سوریه به یک توافق دست یافتیم.

وی افزود: با مشارکت طرف‌های دیگر یک کادر مشترک برای تحقق این هدف تشکیل خواهد شد.

نتانیاهو گفت که از پوتین دعوت کرده است تا به عنوان میهمان افتخاری در مراسم افتتاح بنای یادبود قربانیان محاصره لنینگراد حضور یابد و او نیز بلافاصله پاسخ مثبت داده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: من معتقدم که برقراری روابط قوی و نزدیک با رهبران کشورهای بزرگ در جهان کار آسانی نیست و این روابط به امنیت اسرائیل کمک می‌کند.

​وی در واکنش به تصمیم انگلیس مبنی بر قرار دادن حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های "تروریستی" خود نیز تاکید کرد: از تمامی کشورهای اروپایی و دیگر مناطق جهان می‌خواهیم که به این طرح انگلیس بپیوندند.

نتانیاهو تصریح کرد: یک اتفاق دیپلماتیک و امنیتی مهم در هفته گذشته رخ داد و آن تروریسم خواندن حزب‌الله از سوی دولت انگلیس بود. این تصمیم مهم بوده چراکه حزب‌الله بیانگر تروریسم است.

بنیامین نتانیاهو چهارشنبه گذشته در یک سفر یک‌روزه به مسکو سفر کرد. وی در جریان این سفر با پوتین درباره حضور نیروهای خارجی در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 369328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.