رفراندوم برای FATF راه حل بسیار مناسب و پیشرفته‌ای است

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان گفت: مهلت چهار ماهه برای مشخص شدن تکلیف پالرمو مانند چشم برهم زدنی تمام خواهد شد و این مباحث باید در راس نظام و فارغ از تصمیم گیری‌های احساسی بررسی شود.

محمد کیهانی، در رابطه با مشخص نشدن تکلیف لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به فرصت چهار ماهه ایران برای تصویب کنوانسیون پالرمو، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز شنبه تصمیم‌گیری در مورد این کنوانسون را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرد. این مهلت چهارماهه نشان از این دارد که کارگروه ویژه اقدام مالی شرایط خاص ایران را در نظر گرفته و در این زمینه رشد و پیشرفتی را مشاهده کردند که این مهلت را برای ایران تمدید کردند.

وی افزود: در درون کشور نیز شاهد نظرات و دیدگاههای متفاوتی در مورد پالرمو و به طور کلی FATF هستیم؛ از طرفی افرادی خواستار نپیوستن به این کنوانسیون هستند  و از طرف دیگر افرادی که در جریان شرایط بین المللی هستند، خواستار پیوستن به پالرمو هستند.

FATF باید فارغ از تصمیم گیری‌های احساسی بررسی شود

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان تأکید کرد: بنابراین دو دیگاه کاملا متفاوت در این زمینه وجود دارد که دیدگاه نخست با رویکرد کاملا انقلابی معتقد است باید بی مهابا جلو برویم و تسلیم نشویم، اما دیدگاه دوم معتقد است باید شرایط حال حاضر کشور به خوبی سنجیده شود.

کیهانی ادامه داد: این مهلت چهار ماهه مانند چشم برهم زدنی تمام خواهد شد و این مسئله باید در راس نظام و فارغ از تصمیم گیری‌های احساسی  بررسی شود؛ زیرا  کارگروه ویژه اقدام مالی در رابطه با این مبحث شوخی ندارند.

هر تصمیمی بر پایین ترین لایه های مردم ایران اثر خواهد گذاشت

وی خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که ایران در قبال FATF اتخاذ کند، اثراتی بر پایین ترین لایه های مردم ایران خواهد گذاشت و بنابراین باید سنجیده شود که آیا لایه‌های پایینی مردم هم با این تصمیمات موافق هستند یا خیر.

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان ضمن ابراز امیدواری برای اینکه با لحاظ تمامی شرایط کشور بهترین تصمیم گرفته شود، افزود: تصمیم پیرامون چنین موضوع سرنوشت سازی نباید به این شکل باشد که یک گروه یا دسته سیاسی با توجه به منافع و اعتقاد خود در مورد آن نظر بدهد.

کیهانی تاکید کرد: طرح بحث «برگزاری رفراندوم» در تصمیم گیری برای این موضوعات بسیار راه حل مناسب و پیشرفته‌ای است، اما بعید است که در چنین زمینه ای رفراندوم برگزار شود و در حال حاضر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

کد خبر 369315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.