دستفروشان در بازارچه‌های محلی و اطراف میدان امام علی(ع) مستقر می‌شوند

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان از استقرار دستفروشان اصفهان در ۳۴ بازارچه محلی در محلات شهر، پارکینگ‌ها و زمین‌های بدون استفاده اطراف میدان امام علی‌(ع) در آستانه سال جدید خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسن محمدحسینی با اشاره به پاکسازی شهر از تخلفات اظهار کرد: در روزهای پایانی سال به منظور نظم بخشی و فضاسازی شهر برای پیشگیری از وقوع تخلفات شهری، کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان از اول اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرده است. 

وی ادامه داد: تعیین تکلیف زمین‌های بایر و ساختمان‌های رها شده در سطح مناطق، رفع سد معبر اصناف، ساماندهی خودروهای دوره‌گرد سطح شهر، ساماندهی تابلوهای اصناف و جمع آوری پلاکاردها و بنرهای سطح شهر برای زیباسازی از جمله اقدامات در دست اجرای این حوزه است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه امحای دیوار نویسی و پاکسازی معابر اصلی و فرعی از نخاله‌های ساختمانی و مصالح از جمله اقدامات این کمیته در روزهای پیش از سال نو خواهد بود تصریح کرد: مجوز حفاری‌ها در سطح شهر از ۱۰ اسفندماه تا ۱۷ فروردین صادر نمی‌شود و هرگونه حفاری از سوی شرکت‌های خدماتی مانند آب و فاضلاب، برق و گاز ممنوع است.

محمدحسینی گفت: هم اکنون نیز حفاری‌هایی که در حال انجام است با ارسال اخطار نسبت به اتمام سریع‌تر آنها باید اقدام شود. با این وجود فقط حفاری‌های فوری در شهر انجام می شود؛ به منظور نظم بخشی در آستانه سال جدید خاکبرداری در مرکز شهر نیز ممنوع است.

وی با بیان اینکه ساماندهی متکدیان و کارتن‌خواب ها نیز در دستور کار است، افزود: این افراد به مکانی که در شمال شهر برای آنها در نظر گرفته‌ایم منتقل و این افراد شناسایی می‌شوند تا شاهد حضور کارتن خوابها در پارک‌ها و بوستان‌های شهر نباشیم؛ اگر کارتن خواب‌ها اعتیاد داشته باشند، تحویل نیروی انتظامی می‌شوند و اگر کودک یا سالمند باشند به اورژانس اجتماعی یا بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه متاسفانه دستفروشی به عنوان یک پدیده و معضل در شهرهای بزرگ توسعه پیدا کرده است، گفت: شهرداری در دوره جدید رویکرد حذف دستفروش ها را در دستور کار خود ندارد و به فکر ساماندهی آنهاست، در پایان سال نیز اولویت ما برای ساماندهی دستفروشان استقرار آنها در ۳۴ بازارچه محلی اصفهان در محلات مختلف شهر است. 

محمدحسینی افزود: دستفروشان بافت مرکزی شهر اصفهان در اطراف میدان امام علی(ع) و نیز در پارکینگ های بدون استفاده و سطح میدان امام علی(ع) که دارای فضای خالی است مستقر خواهند شد. در سال گذشته نیز پارکینگ خیابان ولیعصر و میدان امام علی(ع) را برای این کار در نظر گرفتیم و هیچ گونه ترافیکی در این محدوده ایجاد نشد و رضایت شهروندان را در پی داشت.

وی اضافه کرد: دستفروشان در مکان های تعیین شده از سوی شهرداری مستقر خواهند شد و نظارت بر روی کیفیت مواد غذایی عرضه شده از سوی دستفروشان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: گشت های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری همچنین در ایام نوروز با کلید به دست ها با حکم دادستانی برخورد خواهند کرد و فقط جلیقه پوش هایی که از اتحادیه مشاوران املاک اصفهان مجوز دارند مجاز به جذب مسافر برای خانه‌های استیجاری خواهند بود.

وی افزود: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در روزهای عادی ۸۰ گشت در سطح شهر دارد، اما در ایام نوروز علاوه بر این تعداد در هر منطقه نیز دو گشت ویژه به صورت ۲۴ ساعته فعال می شود و ۱۰۰ گشت ویژه فعال خواهد شد؛ یکی از وظایف گشت های ما راهنمایی مسافران و اطلاع رسانی به آنها به ویژه در شب است.

کد خبر 369311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.