۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
"چشمه زاون" مستندی از یک عاشق است

کارگردان مستند "چشمه زاون" گفت: سعی کردم این مستند تنها یک پرتره از زنده یاد زاون قوکاسیان نباشد بلکه مخاطبان با دیدن آن به تماشای شهر اصفهان بنشینند.

به گزارش ایمنا، زهرا نیازی کارگردان مستند "چشمه زاون" اظهار کرد: سعی کردم این مستند تنها یک پرتره از زنده یاد زاون قوکاسیان نباشد بلکه مخاطبان با دیدن آن به تماشای شهر اصفهان بنشینند. اگرچه نام زاون در عنوان آمده اما پرتره ای از یک شخصیت که غالبا مرسوم است را مد نظر نداشتم. می خواستم از انجام کارِ سینمایی و فرهنگی در این شهر آینه ای بسازم.

وی افزود: هر شخصیتِ جریان ساز را باید در بستری که در آن رشد کرده واکاوی کرد. زاون به اصفهان گره خورده و ثمره عمرش برای اهالی این شهر، دانشگاه سوره بود و فارغ التحصیلانی که امروز در بدنه اصلی سینمای این مملکت در حال کار و فعالیت حرفه ای هستند. سعی کردم بیشتر یک مقطع زمانی خاص از زندگی زاون قوکاسیان که در دانشگاه سینمایی سوره فعال بود و استادانی که به واسطه ی او به اصفهان می آمدند را روایت کنم.

نیازی که امسال این مستند را در جشنواره سینماحقیقت رونمایی کرده بود، گفت: کار در این حیطه تمام شدنی نیست و ما همیشه با مسائلی مواجهیم. بنابراین اغراق نیست اگر بگویم برای تمام دغدغه مندانی که در اصفهان مانده اند و کار فیلم می کنند جای خالی زاون بسیار مشهود است. شرایط مثلا در پایتخت به خاطر تعدد افرادِ حرفه ای و تاثیر گذار بسیار متفاوت است. بنابراین طبیعی است ما که کار سینما می کنیم وقتی با این فقدان مواجه هستیم بیشتر اوقات به یاد او باشیم.

وی درباره عنوان اثر توضیح داد: نمی خواهم در این باره حرفی بزنم ترجیح میدهم چالشی باشد برای مخاطبان ولی "چشمه زاون" می تواند اصفهان؛ سینما یا حتی خود زاون باشد که از جوشش افراد بسیاری به دنیای سینما و هنر پیوستند. ولی بهتر است بگویم صحبت از عاشقیست به انسانها، به یک راه، به یک آرمان، به یک شهر.

منبع: پایگاه خبری سینما سوره

کد خبر 369299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.