لزوم توجه ویژه مقامات قضایی/جای "علی معینی" در زندان نیست

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درایت و همسویی مسئولان در رفع مشکلات جوانان به‌ویژه جوانانی که تلاش خود را در جهت نشاط و سرزندگی در شهر اصفهان به‌کار گرفته‌اند قطعا می‌تواند مایه امید و نشاط در بطن جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش محمدی ظهر امروز در بخش تذکرات شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امروز که دشمنان تمام توان خود را در جهت تضعیف نظام و ایجاد تردید در دل مردم به‌کار گرفته‌اند، همگان باید در جهت انسجام و تقویت وحدت ملی در همه ابعاد گام بردارند، در این راستا اهتمام مدیریت شهری، مقامات سیاسی و انتظامی بی شک به تقویت این اتحاد و یاس و ناامیدی دشمنان منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتماد به جوانان این سرزمین با هر گرایش سیاسی در چهارچوب نظام اسلامی به عنوان فرزندان این ملت و مدافعان عزت ایران اسلامی همواره مورد تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، افزود: امروز یکی از همین جوانانی که در مدیریت شهری برای جاری شدن در رودخانه، نشاط اجتماعی و همبستگی هموطنان تلاش کرده است، امروز به توجه ویژه مقامات قضایی نیاز دارد.

محمدی با تاکید بر اینکه جوانان بحش اثرگذار جامعه هستند، تصریح کرد: بی شک درایت و همسویی مسئولان در رفع موانع جوانان به‌ویژه جوانانی که تلاش خود را در جهت نشاط و سرزندگی در شهر اصفهان به‌کار گرفته‌اند قطعا می‌تواند مایه امید و نشاط در بطن جامعه باشد.

لزوم توجه به پرداخت حقوق آتش‌نشان آسیب دیده در حادثه شهرک صنعتی جی

همچنین مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش تذکرات این نشست گفت: جای علی معینی در مدیریت شهری خالی است و در زندان نیست.

وی ادامه داد: در آستانه چهارشنبه‌سوری و سال نو رسیدگی به وضعیت تمام آتش‌نشانان به خصوص "محمدحسن رزم‌خواه" آتش‌نشانی که در جریان آتش‌سوزی شهرک صنعتی جی مصدوم شد باید مورد توجه قرار گیرد.

مقدری با تاکید بر اینکه نباید تنها در لحظات احساسی حوادث از این قشر قدردانی شود و لازم است حقوق و مزایای آنان در زمان مقرر پرداخت شود، افزود: در ملاقاتی که با رزم‌خواه، آتش‌نشان شجاع و جوان شهر داشتم دریافتم که مراحل اداری سازمان‌های تامین اجتماعی، پزشکی قانونی و دادگستری برای او که از ناحیه نخاع آسیب دیده، باعث رنجش خاطر شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مصوبات شورای شهر درخصوص آیین‌نامه منع به‌کارگیری بازنشستگان در شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته،اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و برخی نامگذاری‌ها و نیز برخورد با مخدوش کنندگان تابلوهای شهری، به توجه بیشتری از سوی شهرداری اصفهان نیاز دارد.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه شورای شهر قرار بود مقدمات لازم تا پایان سال برای انتقال محل برگزاری جلسات علنی شورا در باغ زرشک انجام شود که همچنان این اتفاق نیفتاده و پیگیری هیئت رییسه شورای شهر را در این خصوص می‌طلبد.

ادغام سازمان بهسازی و نوسازی تجریه موفقی نیست

همچنین شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: با ارزیابی تجربه دیگر شهرها در ادغام سازمان بهسازی و نوسازی، می‌توان دید که هیچ‌گاه این تجربه موفق نبوده است بنابراین ضمن اهتمامی که باید توسط شهردار اصفهان برای تعیین مدیریت این سازمان در شهرداری انجام شود، نیاز به حمایت همه جانبه در مقابل حذف یا ادغام سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان نیز احساس می‌شود.

وی افزود: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان در سال ۷۴ با چشم‌انداز تجدید حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بافت قدیمی و فرسوده شهری، دستیابی به شهری پایدار و مشارکتی، اعتلای هویت و ارزش‌های معماری ایرانی-اسلامی و ارتقای زندگی شهروندان و گردشگران تشکیل شده و درحالی که درطول عمر خود با فراز و فرودهایی دچار بوده و انتقادهایی نسبت به عملکردهای این سازمان شده است، اما همچنان از سازمان‌های تاثیرگذار و لازم در مدیریت شهری اصفهان محسوب می‌شود.

فقر منجر به تضعیف اعتقادات مردم شده است

همچنین  پورمحمد شریعتی‌نیا، عضو شورای اسلای شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه علنی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی مردم و کشاورزان غرب تا شرق استان در آستانه عید نوروز همچون جنگ زده‌ها و زلزله زده‌ها بوده و زمین‌های آن‌ها تشنه آب است، خاطرنشان کرد: مردم همواره در صحنه‌هایی که نیاز بوده از نظام حمایت کرده‌اند اما اکنون فقر در جامعه به حدی رسیده که باعث تضعیف اعتقادات و کم رنگ شدن اعتماد آن‌ها به وعده‌های مسئولان شده است که رسیدگی و توجه مسئولان را می‌طلبد.

کد خبر 369298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.