افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان لازم‌الاجراست

رییس مجلس شورای اسلامی مصوبه افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه ۹۸ را لازم الاجرا دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در بررسی بندهای الحاقی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان را تصویب کردند که بر این اساس، حقوق همه کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده باید ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

نمایندگان مجلس تصویب کردند که حقوق ثابت گروه های حقوق بگیر از قبیل هیات های علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشگری و بازنشستگان کشوری و لشگری کلیه دستگاه های اجرایی و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از ابتدای سال ۹۸ به میزان چهار میلیون ریال افزایش می یابد، علاوه بر این افزایش جز یک ضریب ریالی سالانه مشمولین این بند نسبت به ضریب ریالی سال ۹۷ به میزان تا ۱۰ درصد افزایش می یابد.

بر اساس لایحه دولت، قرار بود ۲۰ درصد به حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت اضافه شود، اما محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در نامه ای به رییس مجلس اعلام کرد که دولت نمی تواند مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت را اجرا کند.

این نامه موجب شد تا امروز ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان تذکر دهد. وی با یادآوری مصوبه روز گذشته مجلس گفت: مجلس در این مصوبه راهکاری داد که با عدالت تناسب داشته باشد یعنی فردی که ۲۰ میلیون حقوق می گیرد چهار میلیون به حقوقش اضافه نشود و کسی که یک میلیون تومان حقوق می گیرد ۲۰۰ هزار تومان به حقوق وی اضافه شود.

وی اظهار کرد: هنوز جلسه روز گذشته مجلس تمام نشده بود که دولت اعلام کرد من به این مصوبه عمل نمی کنم.

علی لاریجانی، رییس مجلس نیز پاسخ داد: دولت نمی تواند عمل نکند، قانون لازم الاجراست. هر کسی حرفی زد روی آن حساب نکنید، بی جا کرده چنین حرفی زده است.

کد خبر 369293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.