حضور آثار اصفهانی‌ها در ساتریکن لهستان

امسال جشنواره کاریکاتور ساتریکن لهستان با حضور سه اثر از پیام پورفلاح، نگین نقیه و مهناز یزدانی از اصفهان و برنده شدن یک ایرانی به کار خود پایان داد.

پیام پورفلاح در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشنواره ساتریکن یک جشنواره جهانی است که در لهستان برگزار می‌شود و مانند دیگر جشنواره‌ها دوستان هنرمند آثار خود را ارسال کردند و سه نفر از اصفهان در این جشنواره راه یافتند.

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان ادامه داد: این جشنواره شامل دو بخش طنز و هجو با موضوع توقف بود و امسال نیز جایزه بزرگ این جشنواره را آقای میرایی که در تهران فعالیت دارند کسب کرد که باعث خوشحالی و افتخار برای ما است.

وی افزود: تعداد راه یافتگان از ایران قابل توجه بود و از اصفهان نیز من، خانم نگین نقیه و مهناز یزدانی در این جشنواره حضور داشتیم و پس از برگزاری نمایشگاه آثار، کتاب جشنواره نیز منتشر می‌شود.

پورفلاح با بیان اینکه این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های کاریکاتور دنیا است، گفت: حضور کاریکاتوریست‌ها در سال‌های اخیر در جشنواره‌ها رو به رشد بوده و حدود ۱۵ تا ۲۰ جایزه داخلی و خارجی کسب کرده‌اند وحضور زنان در این آمار چشمگیرتر است و هر سال این آمار بالاتر می‌رود.

این هنرمند ادامه داد: با حضور در این جشنواره‌ها علاوه بر شناخت استعدادها با کاریکاتوریست‌های جهان آشنا می‌شویم و نقش خیلی مهمی در کسب تجربه دارد.

کد خبر 369291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.