آغاز ماجراجویی آسیایی ذوب آهن با اولین حریف عراقی تاریخ

تیم فوتبال ذوب آهن در حالی رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را آغاز می‌کند که در اولین گام باید به مصاف حریفی از کشور عراق برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۹ از فردا با دیدارهای دو گروه مربوط به غرب آسیا آغاز می‌شود و در مهم‌ترین دیدار برای ایرانی‌ها در چارچوب مسابقات گروه A ذوب آهن از ساعت ۱۹ در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم الزوراء عراق خواهد بود.

ذوب آهن در حالی به مصاف الزوراء می‌رود که در لیگ داخلی فصل بدی را سپری می‌کند و پس از تغییر سرمربی هم نتوانست با علیرضا منصوریان به شرایط آرمانی و نتایج مطلوب بازگردد و در حال حاضر با ۱۵ امتیاز از ۱۸ بازی در رتبه چهاردهم جدول جای گرفته است. ذوب آهن البته در دو بازی پلی آف آسیایی خود که مهم‌ترین بازی‌هایش تا این مقطع از فصل به شمار می‌رفت موفق بود و توانست با پیروزی در این دو بازی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد تا هم از لحاظ اعتبار و هم از لحاظ مالی سود قابل توجهی کند.

ذوب آهن در مقایسه با دو نماینده دیگر ایران در گروهی قرار گرفته است که به نظر گروه آسان تری است و شاگردان منصوریان اگر در حد نام ذوب آهن ظاهر شوند به راحتی می‌توانند از این گروه صعود کنند. به جز النصر عربستان که در لیگ داخلی‌اش جزو مدعیان قهرمانی است دو تیم دیگر یعنی الوصل امارات و الزوراء عراق آن چنان نمی‌توانند حریف دندان گیری برای ذوب آهن باشند و سبزپوشان اصفهانی اگر هوشیار باشند می‌توانند استارت صعود به مرحله یک هشتم نهایی را از همین فردا بزنند.

حریف فردای ذوب آهن یعنی الزوراء عراق سومین حضور خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند. این تیم پیش از این دو بار در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۷۷ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است که هر دو بار به خاطر ۲ یا ۳ امتیاز کمتر از صعود بازمانده است. همچنین تیم عراقی در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ نیز در دومین مرحله پلی آف برابر السد قطر شکست خورد و در نهایت نتوانست به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کند.

الزوراء در آخرین بازی خود در لیگ عراق با نتیجه پر گل ۴ بر صفر شکست خورد اما این نتیجه نباید ذوب آهن را فریب دهد زیرا الزوراء از تیم‌های خوب عراق است و در این فصل نیز با ۳۶ امتیاز در رتبه چهارم لیگ ۲۰ تیمی عراق قرار دارد و با صدر جدول ۸ امتیاز فاصله دارد.

ذوب آهن پیش از این هیچگاه با حریفان عراقی در لیگ قهرمانان آسیا بازی نکرده بود و بازی فردای این تیم برابر الزواراء عراق اولین دوئل ذوب آهن با یک تیم عراقی به شمار می‌رود.

در چارچوب رقابت‌های گروه A لیگ قهرمانان آسیا فردا همچنین تیم‌های الوصل امارات و النصر عربستان از ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف یکدیگر می‌روند.

رقابت‌های هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا طی ۳ روز آینده در غرب و شرق آسیا در ۸ گروه برگزار می‌شود و از ایران به غیر از ذوب آهن، تیم‌های استقلال و پرسپولیس تهران نیز در گروه‌های C و D برابر حریفان خود قرار می‌گیرند.

برنامه رقابت‌های هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:

دوشنبه، ۱۳ اسفندماه:

گروه A:

الوصل امارات- النصر عربستان - ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه

ذوب آهن ایران- الزوراء عراق - ساعت ۱۹

گروه B:

لوکوموتیو تاشکند- الوحده امارات - ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

الاتحاد عربستان- الریان قطر - ساعت ۲۱ و ۵ دقیقه

سه شنبه، ۱۴ اسفندماه:

گروه C:

الدحیل قطر- استقلال ایران- ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه

العین امارات- الهلال عربستان ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه

گروه D:

پرسپولیس ایران- پاختاکور ازبکستان - ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه

الاهلی عربستان- السد قطر - ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه

کد خبر 369284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.