پیکان‌های نقره‌ای مقابل شیاطین قرمز

فصل جدید مسابقات فرمول یک کمتر از دو هفته دیگر آغاز می‌شود. تیم‌ها از ماشین‌های خود رونمایی کرده‌اند و تست‌های پیش فصل خبر از رقابت سخت بین مرسدس و فراری برای کسب عنوان قهرمانی سال می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله نخست مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹، یکشنبه -۲۶ اسفندماه- در پیست ملبورن استرالیا آغاز می‌شود. پیش از آن تیم‌ها دو مرحله تست را در پیست بارسلونا پشت‌سر گذاشته‌اند و گمانه‌زنی‌ها درباره فصل جدید فرمول یک و قهرمانان و بازندگان آن بالاگرفته است.

فراری

شیاطین قرمز که فصل گذشته را پشت‌سر مرسدس‌ها تمام کردند، برای فصل جدید تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا رقیب سنتی خود را شکست دهند؛ کام طرفداران فراری چند سالی است که تلخ است و فقط قهرمانی این تیم و "سباستین فتل" می‌تواند آن‌ها را راضی کند.

فصل جدید برای فراری، با دو تغییر بزرگ انجام شد. ماریتزیو آریبوانه مدیر باسابقه این تیم در ابتدای این فصل جای خود را به ماتیا بیونوتو داد، همچنین چالز لکرک جوان، صندلی کیمی رایکونن پرتجربه را گرفت تا به گواه مفسران، عصر جدید فراری بدون آریبوانه و کیمی آغاز شود.

فراری که تست‌های پیش فصل را با فتل و لکرک آغاز کرد، از همان ابتدا قدرت خود را نشان داد. ماشین فراری در بیشتر مراحل، بهترین زمان‌ها را ثبت کردند. درنهایت و در مرحله آخر سباستین فتل از فراری بازمان یک دقیقه و ۱۶ ثانیه و ۲۲۱ صدم ثانیه سریع‌ترین زمان پیش فصل را ثبت کرد.

مرسدس

پیکان‌های نقره‌ای پنج سالی است که تمام افتخارات در فرمول یک را درو می‌کنند و هیچ تیمی به گَرد آن‌ها هم نمی‌رسد. سال گذشته فراری و فتل توانستند تا میانه‌های فصل پابه‌پای مرسدس و همیلتون بیایند اما این رقابت دوام چندانی نداشت و در پایان فصل همیلتون و مرسدس بر سکوی نخست ایستادند.

مرسدس با همان ترکیب گذشته به فصل جدید آمده است؛ لوئیز همیلتون و والتری بوتاس دو راننده این تیم هستند که امید زیادی برای کسب قهرمانی دارند. حتی رقابت در درون تیم نیز بسیار با حرارت دنبال می‌شود و بوتاس اعلام کرده که قصد دارد همیلتون را به چالش بکشد.

مرسدس‌ها تست‌های بارسلونا را ضعیف آغاز کردند؛ در روزهای نخست و مراحل ابتدایی، مرسدس زمان‌های ناامید کننده‌ای را ثبت کرد. البته دلیل این زمان‌های ناامید کننده، استفاده از بال جدید جلو بود که مهندسان مرسدس خیلی زود به اشتباه خود پی بردند و با تغییر این بال، پیکان‌های نقره‌ای به رقابت بازگشتند.

در مرحله آخر تست، ‌ مرسدس بسیار به فراری نزدیک شد و درنهایت تنها به ۰.۰۰۳ ثانیه اختلاف، همیلتون دومین دور سریع را ثبت کرد و پشت‌سر فتل قرار گرفت. خودروی مرسدس استحکام بیشتری نسبت به خودروی فراری از خود نشان داد، آن‌ها بیشترین تعداد دور را در طول مراحل آزمایشی به ثبت رساندند. با توجه به فصل فشرده و پر مسابقه ۲۰۱۹، به نظر می‌رسد این استحکام و قدرت می‌تواند برگ برنده این سازنده آلمانی باشد.

ردبول

فصل ۲۰۱۹ فرمول یک برای گاوهای خشمگین با دو تغییر بزرگ آغاز شد؛ اول دنیل ریکیاردو این تیم را به مقصد رنو ترک کرد و پیر گسلی جایگزین او شد و دوم اینکه موتور هندا جایگزین موتور رنو در شاسی ردبول شد. اختلافات بین کارخانه رنو و تیم ردبول باعث شد تا رنو برای کم کردن فاصله بین خودروی خود و ردبول‌ها، فروش موتور را به این سازنده متوقف کند.

ردبول که به نظر می‌رسد در این فصل با موتور جدید خود چالش‌هایی داشته باشد، تست‌های پیش فصل را ضعیف آغاز کرد و در هیچ‌کدام از مراحل نتوانست در حد و اندازه‌های مدعی ظاهر شود. مکس ورشتاپن و  پیر گسلی نتوانستند زمان‌های خوبی را ثبت کنند و حال باید تا مسابقه نخست منتظر ماند تا قدرت واقعی ردبول را ببینیم.

جذاب‌ترین بخش تیم ردبول برای سال ۲۰۱۹، ترکیب رانندگان است. ورشتاپن و گسلی دو راننده جوان و جسور این تیم که همیشه رقابت سرسختانه‌ای را با رقبا داشته‌اند و حتی به ورشتاپن لقب مکس دیوانه را داده‌اند، اکنون در یک تیم قرار گرفته‌اند. به نظر می‌آید این ترکیب راننده‌ها، نه تنها تیم‌های دیگر بلکه حتی مدیران ردبول را نیز به چالش بکشد!

رنو

زردهای فرانسوی یکی از جذاب‌ترین تیم‌های حال حاضر دنیای فرمول یک هستند. از زمان بازگشت دوباره این تیم به فرمول یک در سال ۲۰۱۶، هرسال شاهد تغییرات و پیشرفت در این تیم هستیم. فصل گذشته رنو با رانندگی هالکنبرگ و ساینز توانست رتبه چهارم را پس از سه قدرت بزرگ رقابت‌ها کسب کند.

هدف رنو در فصل جدید نزدیک شدن به تیم ردبول و کسب سکو است. این تیم برای رسیدن به این هدف دنیل ریکیادو را جایگزین کارلوس ساینز کرد تا این راننده استرالیایی در کنار نیکو هالکنبرگ شانس رسیدن رنو به هدفش را افزایش دهد.

رنو تست‌های پیش فصل را خوب شروع کرد و نشان داد امسال نیز با خودرویی استاندارد پا به میدان گذاشته است. رنو شاید شگفتی‌ساز این فصل فرمول یک باشد و بتواند تیم‌های بالا نشین از جمله ردبول را به چالش بکشد

مکلارن

سازنده افسانه‌ای بریتانیایی چند سالی است دوباره به عنوان یک تیم مستقل به فرمول یک بازگشته اما نتوانسته موفقیت‌های پیشین را تکرار کند. مکلارن پس از درگیری‌های فراوانی که با موتور هندا داشت، سال گذشته تصمیم گرفت تا از پیشرانه رنو در شاسی خود استفاده کند اما این تغییر هم باعث نشد تا حال و روز آن‌ها بهتر شود.

مکلارن در فصل پیش‌رو فرناندو آلونسو بزرگ را دیگر در صندلی خود نمی‌بیند، این راننده کارکشته اسپانیایی تصمیم گرفت که برای مدتی دور از فرمول یک باشد. جایگزین آلونسو در مکلارن یک اسپانیایی دیگر است؛ کارلوس ساینز. لندو نوریس جوان نیز به تیم اضافه شده تا با ساینز برای بازگرداندن شکوه و غرور به مکلارن تلاش کنند.

مکلارن که روزی در دنیای فرمول یک به همراه فراری "دو بزرگ" را تشکیل می‌دادند، در تست‌های پیش فصل امسال هم به مانند سال‌های گذشته عملکرد خوبی نداشت تا همچنان هواداران این تیم ناراضی باشند و با به یاد آوردن خاطرات شیرین گذشته خود را تسکین دهند.

هاس

سازنده آمریکایی که از تیم‌های تازه تأسیس فرمول یک به حساب می‌آید و نخستین تجربه این تیم از حضور در فرمول یک به سال سه سال پیش بازمی‌گردد. فصل گذشته، هاس توانست بهترین نتیجه خود را در فرمول یک به دست آورد و بالاتر از تیم‌هایی چون مکلارن و فورس ایندیا در رتبه پنجم بایستد.

هاس با همان ترکیب سال پیش پا به میدان گذاشته و امیدوار است با رانندگی رومن گروژان و کوین مگنوسن، در فصل پیش‌رو نیز دیگر تیم‌ها را به چالش بکشد. هاس که از پیشرانه فراری استفاده می‌کند در تست‌های پیش فصل، زمان‌های خوبی را به ثبت رساندند که می‌تواند نویدبخش فصل موفق دیگری برای این تیم باشد.

ریسینگ پوینت

در ابتدای فصل جاری تیم فورس ایندیا به لارنس استرول فروخته شد و در نتیجه از سال بعد این تیم با نام ریسینگ پوینت در مسابقات حاضر می‌شود. استرول در نخستین اقدام خود پس از خرید این تیم، پسر خود لنس استرول را که پیش از این در ویلیامز رانندگی می‌کرد، به تیم آورد و او را جایگزین استبان اوکان کرد.

ریسینگ پوینت که فصل گذشته با مشکلات فراوانی مانند درگیری‌های تمام نشدنی دو راننده خود دست به گریبان بود و نتواست عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد، در نهایت رتبه‌ای بهتر از هفتم را کسب نکرد. این تیم با مالک جدید و کانادایی خود بسیار امیدوار است در فصل پیش‌رو پر قدرت‌تر ظاهر شود.

تست‌های پیش فصل اما خبر از پیشرفت این تیم نداشت و سرجیو پرز و لنس استرول نتوانستند زمان‌های خوبی را ثبت کنند. زمان‌های ثبت شده این تیم در تمام طول تمرینات جزو ضعیف‌ترین‌ها بود و به نظر می‌آید در فصل آینده نیز ریسینگ پوینت دچار چالش‌هایی شود.

آلفارومئو

سازنده ایتالیایی که خاص‌ترین هواداران دنیا را دارد بار دیگر به فرمول یک بازگشته و از این فصل با حمایت فراری به عنوان یک تیم مسقل به رقابت خواهد پرداخت. آلفارومئو که فصل پیش با اریکسن و لکرک شگفتی‌ساز شد و فصل را بالاتر از تورو روسو و ویلیامز تمام کرد، امیدهای زیادی برای فصل پیش‌رو دارد.

کیمی رایکونن با تجربه به آلفارومئو آمده تا در کنار آنتونیو جیووناتزی جوان، ترکیب جذابی را برای ایتالیایی‌ها تشکیل دهند. آلفارومئو در تست‌های پیش فصل خوب ظاهر شد و نشان داد بار دیگر با به چالش کشیدن تیم‌های بزرگ و حتی رقابت برای سکو، می‌تواند شگفتی ساز رقابت‌ها باشد.

تورو روسو

تیم دوم ردبول سال جدید را با شگفتی آغاز کرد. آن‌ها در روز دوم تست‌ها بالاتر از تمام مدعیان بهترین زمان را ثبت کردند و صدرنشین شدند. در تمام طول پیش فصل نیز زمان‌های ثبت شده توسط رانندگان این تیم یعنی دنیل کویات و آلکساندر آلبون آن‌ها را در میانه‌های جدول قرار داد.

تورو روسو پس از مشکلات فراوانی که فصل گذشته داشت، این فصل با یک ترکیب جدید از راننده‌ها و مهندسان وارد رقابت شده تا در کنار تیم‌هایی چون ریسینگ پوینت، آلفارومئو و هاس بتواند رقابت کند.

ویلیامز

غرور بریتانیایی در فرمول یک روزی معادل ویلیامز بود، سازنده‌ای که روزی بهترین خودروها را می‌ساخت. مدتی است حال و روز خوبی ندارد. سال گذشته ویلیامز فصل فاجعه باری را داشت، آن‌ها با کسب تنها هفت امتیاز در کل فصل بر قعر جدول تکیه زدند و بدترین نتیجه خود در تاریخ مسابقات را گرفتند.

ویلیامز برای بازگشت به رقابت دست به دامان رابرت کوبیکا، راننده با تجربه لهستانی شدند. کوبیکا در کنار جورج راسل جوان که سال اول خود را در فرمول یک تجربه می‌کند مسابقه خواهد داد.

ویلیامز آخرین تیمی بود که از خودروی خود رونمایی کرد، ماشین ویلیامز به دور نخست تست‌های پیش فصل نرسید و چند مرحله ابتدایی را از دست داد. در روزهای بعدی تست هم زمان‌های این تیم تعریفی نداشت تا هواداران این تیم کلاسیک ناامیدتر از همیشه باشند.

کد خبر 369277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.