نهادهای نظارتی به فرهنگسازی در حوزه درختکاری توجه کنند

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نهادهای نظارتی باید به دنبال فرهنگسازی در حوزه درختکاری و حفظ محیط زیست باشند و لزوم کاشت درختان مقاوم به خشکی، جلوگیری از صدور پروانه برای حفرچاه‌های عمیق و ممنوعیت کشت‌های غیر ضروری را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار کرد: امروز در شرایطی زندگی می کنیم که اگر به فضای سبز توجه نداشته باشیم، به حیات و زیست جامعه ضرر و زیان زیادی وارد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در گذشته درخت به عنوان موجود زنده زینتی مورد توجه بوده است ادامه داد: این در حالی است که امروزه درختان ریه‌های یک شهر برای تنفس هستند و حیات سالم مردم شهر و روستا بسته به این منابع طبیعی است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان به مسئله توسعه بی رویه شهرها اشاره کرد و گفت: در فصل سرما شاهد ایجاد پدیده وارونگی هوا هستیم که سلامت شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان بدون توجه به توسعه پایدار رفاه و سلامتی را برای شهروندان ایجاد کرد، افزود: توجه به محیطزیست و به ویژه در کلانشهرهایی مانند اصفهان امری ضروری است و در حوزه فرهنگی نیز باید به این امر توجه داشته باشیم.

زندآور با بیان اینکه نهادهای نظارتی باید به دنبال فرهنگسازی در حوزه درختکاری و حفظ محیط زیست باشند ادامه داد: در این زمینه ضروری است که کاشت درختان مقاوم به خشکی، جلوگیری از صدور پروانه برای حفرچاه‌های عمیق و ممنوعیت کشت‌های غیر ضروری را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: روز درختکاری و منابع طبیعی بهانه‌ای است برای اینکه همه انسانها به محیط زیست احترام گذاشته و آن را احیا کنند و امیدواریم با تلاش در این زمینه حتی با کاشتن یک نهال کوچک، اضفهانی زیبا را برای خود مهیا کنیم.

کد خبر 369273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.