بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی

وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایان چهل و ششمین دوره نشست‌های این سازمان در ابوظبی بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه تأکید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی شنبه در پایان چهل و ششمین دوره نشست‌های این سازمان در ابوظبی بر مشارکت تمامی طرف‌های سوری در حل سیاسی بحران سوریه و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل در برگزاری نشست‌های ژنو تأکید کردند.

در بیانیه پایانی این نشست بر لزوم همکاری با سازمان ملل برای موفقیت مذاکرات سوریه و مخالفت با "مداخله منطقه‌ای" در این بحران تأکید شده است.

وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی بر لزوم ممانعت از تشدید خشونت‌ها در سوریه تأکید و "عملیات و جنایت‌های تروریستی" علیه غیرنظامیان به ویژه در ادلب را محکوم کردند.

این وزرا بر پایبندی به حفظ وحدت یمن و مخالفت با هرگونه مداخله در امور این کشور تأکید کردند. در این بیانیه وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی مدعی شدند که انصارالله به نقض آتش‌بس در الحدیده می‌پردازد. آن‌ها از جامعه جهانی خواستند بر انصارالله برای اجرای توافق سوئد فشار بیاورند.

در این بیانیه ادعا شده است: تهران باید به دعوت امارات برای حل مسالمت‌آمیز موضوع پایان اشغال جزایر سه‌گانه ابوموسی و تنب کوچک و تنب بزرگ چه از طریق مذاکره مستقیم و چه از طریق داوری بین المللی پاسخ مثبتی بدهد.

در این بیانیه بر مرکزیت مسئله فلسطین تأکید و جنایت‌های رژیم صهیونیستی محکوم شده است.  این وزرا مخالفت خود را با هرگونه تلاش برای تغییر هویت شهر قدس اعلام کردند.

آن‌ها همچنین در بیانیه پایانی بر حق پاکستان برای دفاع از خود تأکید کرده و از هند خواستند از تهدید به استفاده از زور خودداری کند. در این بیانیه از هند و پاکستان خواسته شده از راه‌های مسالمت‌آمیز بحران را حل کنند.

کد خبر 369270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.