مونسان: گردشگری در کاهش بیکاری مؤثر است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توسعه صنعت گردشگری نقش موثری در کاهش بیکاری و همچنین بهبود توزیع درآمد و افزایش درآمدهای دولت از طریق مالیات‌های غیرمستقیم دارد.

علی‌اصغر مونسان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آنچه از دست سازمان ما و همه دست اندرکاران و تصمیم گیران بر می‌آید تا کنون به نحو احسن انجام شده است اما باز هم کم است و باید همچنان بیشتر تلاش کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری کشور در سال‌های اخیر رو به رشد بوده اما تا دستیابی به نقطه مطلوب باید راه زیادی را طی کرد ادامه داد: اعتقاد دارم با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور، دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه گردشگری شدنی است اما برای تحقق پذیری این امر مهم برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های کشور باید به نحوی باشد که بخش خصوصی بیشتر برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ترغیب شود.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری علاوه بر درآمدزایی بالا از توانایی اشتغال زایی خوبی هم برخوردار است گفت: توسعه این صنعت نقش موثری در کاهش بیکاری و همچنین بهبود توزیع درآمد و افزایش درآمدهای دولت از طریق مالیات‌های غیرمستقیم دارد و این یکی از موارد مهمی است که گردشگری را بین بخشی می‌کند.

کد خبر 369264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.