ائمه جمعه به موضوع حق‌آبه زاینده‌رود ورود کنند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از ائمه جمعه استان‌های دیگر تقاضا دارم با توجه به فتاوای مراجع و تاکیدات رهبری، کسانی که برای نقض حق‌آبه‌های شرعی و قانونی در تلاش هستند را توجیه کنند تا اقدامی خلاف شرع صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در شصت و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی خصوصا در سرچشمه‌ها در روزهای پایانی سال مطلوب بوده است اظهار کرد: جریان دائمی زاینده‌رود حق شرعی قانون و تاریخی مردم اصفهان بوده و هر امری مخالف آن محکوم به انجام نشدن است؛ در عین حال هر اقدامی که این حقوق مردم اصفهان را تضییع می‌کند غیرقانونی است.

وی افزود: از ائمه جمعه استان‌های دیگر نیز تقاضا دارم با توجه به فتاوای مراجع و تاکیدات رهبری کسانی که برای نقض این حق‌آبه‌های شرعی و قانونی در تلاش هستند را توجیه کنند تا اقدامی خلاف شرع صورت نگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان همواره به داشتن فضای سبز گسترده معروف بوده و امسال نیز در روز درختکاری نسبت به مرمت و کیفی سازی فضاهای شهری اقدام خواهیم کرد ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت شاهد افتتاح پردیس هنر بودیم که یکی از پارک‌های حاشیه‌ای زیبای شهر است؛ بخشی از این پارک متعلق به شهر اسباب بازی گذشته بود که ساماندهی شد تا در آستانه بهار طبیعت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اقدام قابل توجه دیگر در حوزه سازمان قطار شهری اتفاق افتاد که یکی از دستگاه‌های حفاری مترو راه‌اندازی شد و عملیات خود را آغاز کرد که امیدوارم مایه خیر و برکت برای مردم شهر باشد.

معین تصریح کرد: با توجه به آنکه در آستانه عید نوروز هستیم طبق روال هر سال امیدوارم از حفاری‌هایی که موجب ترافیک‌های سنگین می‌شود در سطح شهر پرهیز شده و وضعیت حمل و نقل عمومی به‌خصوص تاکسی‌ها مناسب باشد و وضعیت خدمات‌رسانی آنان مطلوب باشد.

وی تاکید کرد: از نهادهایی که ارائه خدمات واحدهای صنفی را از لحاظ کیفیت، قیمت و ساعت کار کنترل می‌کنند انتظار می‌رود در جهت رضایت مردم تلاش کنند تا عید نوروز به نحو مطلوب‌تری برگزار شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازارچه‌ای که توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از تلاش مددجویان این نهاد در چهلستون تشکیل شده است خاطرنشان کرد: طبق آمار بیشترین کمک به خیریه‌ها در اصفهان وجود دارد و شایسته است مردم اصفهان مانند همیشه شادی عید خود را با کسانی که مشکلات مالی دارند تقسیم کنند.

کد خبر 369263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.