۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
۵۰ هزار لاستیک کجاست؟

گلپایگان- رییس کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل کشور گفت: امسال بیش از ۲۵۰ هزار حلقه لاستیک با ارز ۴۵۰۰ تومان وارد کشور شده است، اما با وجود ۲۵ هزار اتوبوس نیازمند لاستیک، کسی جوابگو نیست که این تعداد کجاست؟

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، غلامرضا خادم زاده در آیین تجلیل از رانندگان بازنشسته برون شهری شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار اظهار کرد: یکی از دلایل توسعه و پیشرفت جوامع پیشرفته دنیا وجود ساختارهای درستی است که در این جوامع وجود دارد، اما متاسفانه این ساختارها در ایران خوب نیست.

قدمت ۹۶ سال حمل و نقل در ایران

وی با بیان اینکه پیشینه ناوگان حمل و نقل در ایران به ۹۶ سال گذشته بر می‌گردد، افزود: ۸۳ سال گذشته سندیکای حمل و نقل وجود داشت، اما این سندیکا در گذشته بسیار قوی تر و منسجم‌تر از امروز بوده است.

رییس کانون انجمن های صنفی حمل و نقل کشور تصریح کرد: امروز نبود تشکل‌های صنفی در کشور باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل مسائل امنیتی در حمل و نقل و گرانی لوازم یدکی و کاستی سرمایه گذاری شده است.

قدرتمندترین صنف کشور حمل و نقل است

وی گفت: در سال ۸۸ با توجه به کمبود تشکل‌های صنفی در کشور کانون انجمن‌های صنفی رانندگان بخش مسافربری کشور را تشکیل دادیم و پیشرفت‌های زیادی داشتیم تا جایی که امروز این صنف از قدرتمندترین اصناف کشور است.

خادم زاده با بیان اینکه سازمان حمل و نقل در بسیاری پیشرفت‌های کشور نقش موثری داشته است اضافه کرد: اگر یک روز حمل و نقل دچار مشکل شود و رانندگان تعطیل کنند جامعه مختل خواهد شد.

واردات ۲۵۰ هزار حلقه لاستیک در کشور

وی با بیان اینکه باید قدردان زحمات رانندگان حمل و نقل برون شهری باشیم تصریح کرد: باید به مسائل و مشکلات رانندگان توجه‌ای ویژه ای شود و انتظارات قانونی آنان برآورده شود تا موضوعات کوچک سبب سوء استفاده برخی افراد نشود.

رییس کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل کشور تاکید کرد: امسال بیش از ۲۵۰ هزار حلقه لاستیک با ارز ۴۵۰۰ تومان وارد کشور شده است با وجود ۲۵ هزار اتوبوسی که وجود دارد یعنی اگر به هر اتوبوس شش حلقه لاستیک تحویل داده باشند هنوز تعداد ۵۰ هزار لاستیک باقی مانده است، اما کسی جوابگو نیست که این تعداد کجاست؟

وی افزود: از خردادماه امسال تا ابتدای بهمن ماه ۱۸۰ جلسه با مدیران کشور و کمیسیون‌های مختلف مجلس برگزار شده است، اما خروجی نداشته زیرا ساختار مدیریتی پاسخگو در کشور وجود ندارد.

افزایش ۱۰ برابری قیمت اتوبوس

خادم زاده با انتقاد از افزایش قیمت خرید اتوبوس‌های برون شهری افزود: قیمت اتوبوس در سال ۹۱ مبلغ  ۲۵۰ میلیون تومان بود، اما امسال به دو میلیارد تومان رسیده در حالی که دلار در کشور پنج برابر؛ اما قیمت اتوبوس ۱۰ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اختیار خرید اتوبوس از خارج داده نمی‌شود و مجبوریم از اتوبوس‌های داخلی دارای استاندار پایین استفاده کنیم، اما در هنگام تصادفات به لاستیک و لوازم یدکی آن اتوبوس ایراد گرفته می‌شود.

رییس کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل کشور با انتقاد از صدور بخشنامه‌های غیر کارشناسی و نبود برنامه گفت: رانندگان پیگیر ایجاد تشکل‌های صنفی باشند تا مشکلات آنان در مواجهه با بعضی قوانین رانندگی برطرف شود، حوزه حمل و نقل تنها صنفی است که با مشکلات زیادی مواجه است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل مقصر دولت و سران قوا نیستند بلکه مربوط به خود رانندگان است که نمی‌خواهند صنف تشکیل دهند تا آینده آنها تضمین شود.

خادم زاده با بیان این‌که رانندگان امانتدار مردم هستند اظهار کرد: رانندگان حمل و نقل برون شهری با انجمن صنفی همکاری کنند تا مشکلات رفع شود.

به گزارش ایمنا، در پایان جلسه با اهدای لوح سپاس از  ۴۰ نفر از رانندگان بازنشسته بخش برون شهری گلپایگان و خوانسار تجلیل شد.

کد خبر 369247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.