تهیه طرح‌های جدید گردشگری برای ۳۰۰ روستای کشور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید در سال ۹۸ منابع خوبی برای بهسازی و احیای بافت با ارزش روستایی پیش بینی کرده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا شاملو اظهار کرد: بر اساس ماده ۹۹ قانون برنامه ششم توسعه دولت باید منابع لازم را تهیه کند و برای۳۰۰ روستا طرح جدید گردشگری و احیای بافت‌های با ارزش تهیه شود

وی ادامه داد: هم اکنون طرح های بهسازی و احیای بافت های با ارزش و توسعه گردشگری در یکصد روستای منتخب کشور در حال اجراست.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های احیای بافت های تاریخی و با ارزش و توسعه گردشگری از برنامه سوم توسعه (۱۳۸۳) در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروع و کار مطالعه و تهیه طرح برای حدود ۱۵۰ روستا انجام شد.

شاملو با اشاره به اینکه ۱۸ روستا از اصفهان برای اجرای طرح های بهسازی و احیای بافت های با ارزش و گردشگری در کارگروه استانی بررسی و مصوب شد، گفت: اصفهان با توجه به بافت روستاها و اقلیم خاص مناطق مختلف خود ظرفیت های خوبی در این بخش دارد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح ها، زیرساخت های لازم برای توسعه روستاها فراهم، شبکه معابر، ساماندهی، بافت و معماری بومی روستا احیا و فضاهای مورد نیاز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی پیش بینی می شود.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ از کل جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان بیش از ۲۰ میلیون نفر (۲۶ درصد) در روستاها ساکن هستند. این جمعیت در ۶۲ هزار و ۲۸۴ روستا و آبادی توزیع شده‌اند.

کد خبر 369232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.