کمبود مرکز تخصصی مغز و اعصاب کودکان در اصفهان

رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) گفت: مرکز تخصصی درمان کودکان مبتلا به بیماری مغز و اعصاب در اصفهان وجود ندارد.

مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بیمارستان امام حسین(ع)  ویژه درمان بیماری‌های کودکان از جمله کلیه، مغز و اعصاب، غدد و سرطان است اظهار کرد: این بیمارستان که به کودکان بیمار سطح کشور خدمات رسانی می‌کند، کمبود تخت و تجهیزات دارد.

وی با اشاره به ارجاع بیماران سرطانی بیمارستان سیدالشهدا و امین برای تکمیل درمان به بیمارستان امام حسین(ع) افزود: نبود بخش تخصصی برای کودکان مبتلا به سرطان در استان اصفهان یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی در این زمینه است، در حال حاضر در بیمارستان سیدالشهدا تنها ۳۷ تخت برای ارائه خدمات به کودکان مبتلا به سرطان وجود دارد و امیدواریم با کمک خیران ۵۰ تخت دیگر به آن اضافه شود.

رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) با بیان اینکه با همکاری مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان به دنبال اضافه کردن بخش درمان سرطان به بیمارستان امام حسین(ع) هستیم اضافه کرد: اضافه کردن بخش تخصصی کودکان مبتلا به سرطان مورد تایید وزارت بهداشت و کمیته ماده ۲۰ قرار گرفته است، البته لازم ذکر است که خیران اصفهان به منظور ساخت مرکز تخصصی سرطان برای کودکان ۱۴ هزار متر مربع  زمین پشت بیمارستان امام حسین‌(ع) را خریداری کرده‌اند.

وی  با بیان اینکه کمبود دستگاه رادیوتراپی بزرگترین مشکل درمان کودکان سرطانی اصفهان است گفت: خرید دو دستگاه رادیوتراپی خاص کودکان زیر ۱۵ سال با  همکاری خیران در دستور کار است؛ البته مرکز شیمی درمانی نیز جزء موارد مهم  است که باید با کمک خیران برای کودکان ساخته شود.

معمارزاده گفت: برخی خانواده‌ها توانایی نگهداری کودک مبتلا به بیماری صعب‌العلاج خود را ندارند به همین دلیل کمبود یک نقاهتگاه برای نگهداری از این کودکان احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور توسعه بیمارستان امام حسین(ع) نیازمند همکاری خیران هستیم گفت: برای مهیاکردن این فضا ۲۲ طرح در دستور کار داریم و در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) با بیان اینکه تنها هفت بیمارستان از ۹۸۰ مرکز موجود در کشور مختص کودکان  است تصریح کرد: این در حالی است که یک سوم جمعیت کشور زیر ۱۵ سال هستند و اصفهان حداقل به یک بیمارستان هزار و ۵۰۰  تختی برای کودکان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در بیمارستان امام حسین(ع)  ۷۶ پزشک متخصص اطفال فعالیت دارند افزود: تعداد تخت های این بیماستان با همکاری خیران به ۱۹۲ تخت رسیده اما هنوز بیماران در لیست انتظار می‌مانند.

معمارزاده با بیان اینکه برای کودکان مبتلا به بیماری مغز و اعصاب مرکز مختص آنها وجود ندارد اضافه کرد: مشکلات روحی و عاطفی کودکان جزء موارد مهمی است که در استان اصفهان دچار چالش است. البته یک زمین به مساحت پنچ هزار و ۵۰۰ متر از سمت یک خیر برای مرکز مغز و اعصاب و جراحی در اختیار بیمارستان قرار داده شده که مرحله سفت کاری ساختمان به اتمام رسیده است اما باز برای تکمیل آن نیاز به هزینه داریم.

وی خاطر نشان کرد: قرار است در مرکز مغز و اعصاب  ۳۲ تخت ICU  و۱۲۰ تخت بستری برای درمان اضافه شود.

کد خبر 369223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.