افزایش ۴۰۰ هزار تومان به حقوق همه کارکنان دولت و بازنشستگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: حقوق همه کارکنان دولت و بازنشستگان در سال ۹۸ ، ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز شنبه مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان با ۱۲۱ رای موافق،۷۷ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۱۰ نماینده حاضر موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد الحاقی که به تصویب مجلس رسید: حقوق ثابت گروه‌های حقوق بگیر از قبیل هیات های علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشگری و بازنشستگان کشوری و لشگری کلیه دستگاه های اجرایی و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از ابتدای سال ۹۸ به میزان چهار میلیون ریال افزایش می یابد، علاوه بر این افزایش جز یک ضریب ریالی سالانه مشمولین این بند نسبت به ضریب ریالی سال ۹۷ به میزان تا ۱۰ درصد افزایش می یابد.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان گفت: همه کارکنان دولت اعم از قراردادی و پیمانی به میزان، ۴۰۰ هزار تومان به حقوقشان اضافه می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی، افزایش حقوق گروه های حقوق بگیر از قبیل هیأت های علمی، قضات، کارکنان کشور و لشگری شاغل و بازنشستگان لشگری و کشوری کلیه دستگاهای اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و وزرات اطلاعات، انرژی اتمی به نحوی که موضوع ماده ۷۸ خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۸۶ در حکم حقوق بدون تغییر باقی بماند که به شرح زیر تعیین می شود: از ابتدای ۹۸ حقوق ثابت با عنوان مشابه به مسئولان این بند به میزان ۴ میلیون ریال افزایش می یابد و علاوه بر این افزایش به جز ضریب ریالی سالانه مشمولین این بند نسبت به سال ۹۷ تا ۱۰ درصد افزایش می یاید.

وی ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم عدالت در پرداخت‌ها را رعایت کنیم و همچنین سقف بودجه دولت را در نظر بگیریم این پیشنهاد را ارائه کردیم. بر این اساس متناسب با شرایط کنونی کشور حقوق زیر ۳ میلیون تومانی به میزان مناسب افزایش یافته و حقوق‌های بالاتر از ۶ میلیون تومان نیز متعاقبا بر اساس پیشنهاد افزایش خواهند داشت که سبب رعایت عدالت می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش شده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌ها، جدول افزایش حقوق‌ها به طور شفاف مشخص شود تا در این راستا دست دولت نیز برای پرداختی‌ها باز گذاشته شود.

حاجی بابایی اظهار کرد: بر طبق قانون می بایست ۳۵ هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش حقوق داشته باشیم، در فاز نخست می بایست اول ۴۰۰ هزار تومان به حقوق افراد اضافه شود و ما بقی هر چه قدر باقی ماند تا ۱۰ درصد به حقوق اضافه می شود.

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: طرح چنین موضوعی برای افرادی که حقوق‌های کم دریافت نمی‌کنند، تبعیض‌آمیز خواهد بود زیرا صرفا به افراد با حقوق‌های کم توجه شده است.

محمد دهقانی نماینده طرقبه در موافقت با این پیشنهاد گفت: موجی از نگرانی‌ها در بین مردم ایجاد شده است که باید برای برطرف کردن آن اقدام شود.

وی گفت: حدود ۷۰ درصد بازنشستگان و کارکنان زیر ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند، بنابراین اگر قرار باشد طبق روش قبلی ۲۰ درصد به افراد اضافه شود، ظلم تلقی می‌شود، زیرا عدالت رعایت نشده و شکاف در پرداختی‌ها ایجاد می‌شود.

پیش از این مجلس شورای اسلامی میزان ۲۰ درصد افزایش را برای حقوق کارکنان دولت که از سوی دولت پیشنهاد شده بود، تصویب کرده بود.

کد خبر 369221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.