آماده باش پایانه‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده در ایام نوروز بیش از ۹۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های اصفهان جابه جا می‌شوند، از همین رو ساعات خدمات رسانی به مسافران در پایانه های اصفهان از ساعت چهار بامداد تا دو بامداد خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، عباس محبوبی با اشاره به اقدامات ویژه سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی، اظهار کرد: این اقدامات شامل زیباسازی، ارائه خدمات به مسافران، امور فرهنگی و... است.

وی با بیان اینکه به طور معمول روزانه ۷۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های شهر اصفهان جابه جا می شوند، گفت: در ایام نوروز این تعداد به بیش از ۹۰ هزار نفر افزایش می یابد و از همین رو ساعات خدمات رسانی به مسافران در پایانه های شهر از ساعت چهار بامداد تا دو بامداد خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به خدمات رسانی ویژه این سازمان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه افزود: از ۲۵ اسفندماه نیز سفره های هفت سین برای زیباسازی محوطه پایانه‌ها گسترده خواهد شد. 

وی ادامه داد: هم اکنون اقدامات ویژه ای نیز برای رنگ آمیزی جداول و صندلی‌های سالن انتظار، ظافت سرویس های بهداشتی، خط کشی، توسعه فضای سبز، نورپردازی و... در حال انجام است.

تجهیز اتاق مادر و کودک صفه در آستانه سال جدید 

محبوبی با بیان اینکه تجهیز اتاق مادر و کودک در پایانه کاوه قبلا انجام شده و در آستانه سال جدید این خدمت در پایانه صفه و به منظور رفاه حال مادران دارای کودک خردسال در زمان شیردهی، تعویض نوزاد و ... ایجاد شده است، اظهار کرد: بهره برداری از رستوران پایانه صفه از دیگر طرح هایی است که به زودی برای خدمات رسانی به مسافران و رانندگان صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از نظارت با دوربین های مداربسته برای جلوگیری از توقف اتوبوس‌ها بیرون از محوطه پایانه‌ها خبر داد و گفت: از آنجا که تردد خودروی شهروندان یا مسافران نوروزی در ایام عید در این نقطه از شهر که پایانه و ورودی شهر اصفهان نیز هست، زیاد است، توقف اتوبوس‌ها بیرون از محوطه پایانه‌ها مشکلات زیادی ایجاد می‌کند به همین دلیل رانندگان متخلفی که اقدام به سوار کردن مسافر در بیرون از پایانه کنند، طی نامه ای به اداره کل حمل و نقل و راهداری معرفی خواهند شد و کارت آنها بین یک تا سه ماه توقیف می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان افزود: برای حذف جارچی‌ها در محوطه پایانه‌ها سیستم سنا در پایانه های صفه و کاوه راه اندازی شده و حضور جارچی‌ها به حداقل رسیده است؛ نیروهای انتظامی نیز در پایانه‌ها مستقر شده و کلانتری‌ها در مجاورت پایانه‌ها امنیت مسافران را تامین می‌کنند.

آغاز عملیات عمرانی ساخت پمپ گازوئیل در پایانه صفه در سال جاری

محبوبی همچنین با اشاره به اینکه عملیات عمرانی ساخت پمپ گازوئیل در پایانه صفه نیز در اواخر سال جاری با هدف سوخت‌گیری اتوبوس‌ها در این پایانه و افزایش ساعات استراحت رانندگان، آغاز می‌شود، گفت: اجرای این طرح حدود ۹ ماه به طول می انجامد و با بهره برداری از آن اتوبوس‌هایی که پیش از این در پایانه کاوه سوخت گیری می‌کردند، دیگر لزومی به مراجعه به این پایانه نخواهند داشت.

وی افزود: روزانه بین ۷۰ تا ۷۵ هزار لیتر سوخت رسانی گازوئیل در پایانه کاوه انجام می‌شود که در صورت ساخت پمپ گازوئیل صفه از حجم مراجعات و اتلاف وقت رانندگان در پایانه کاوه کاسته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان هزینه ساخت این پمپ را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این پمپ اتوبوس های شرکت واحد نیز در شیفت شب می‌توانند سوخت گیری کنند.

کد خبر 369206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.