افراد توانمند در زادگاهشان سرمایه‌گذاری کنند

امام جمعه شهر گز گفت: اگر کسی توانمند باشد شرعا موظف است سرمایه خود را در شهر خود هزینه کند همچنان که صدقه یا فطریه اول به شهر خود انسان تعلق می‌گیرد همچنین افراد توانمند مالی اگر این کار را نکنند در برابر خدا مسئول هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید حمیدرضا هاشمی در نخستین همایش محلی " هم‌اندیشی برای توسعه و عمران شهر گز و برخوار" اظهار کرد: از نگاه قرآن و روایات سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال و ایجاد کار و توسعه اقتصادی بسیار ارزشمند بوده و همواره مورد تاکید قرآن است.

وی در خصوص مستندات قرآنی توجه به توسعه اقتصادی در زندگی افراد افزود: در سوره اعراف آیه ۱۰ خداوند می‌فرماید "ما زمینه‌های دستیابی به موقعیت اجتماعی و اقتصادی را برای شما فراهم کردیم، اما از این موقعیت‌ها به درستی استفاده نمی‌شود" یا در سوره قصص آیه ۷۲ خطاب به پیامبرش می‌گوید"هم به فکر آخرت باش هم بهره‌برداری دنیوی را فراموش نکن" یعنی فعالیت اقتصادی به اندازه ای مهم است که پیامبر را هم به این کار دعوت می‌کند.

امام جمعه شهر گز با اشاره به اهداف توسعه اقتصادی گفت: هدف این است که اسلام می‌خواهد مردم از ثروت خود برای رفع نیازمندی‌های جامعه استفاده کنند و جامعه را به سمت عدالت، تساوی و رفع نیازها سوق دهد و با این کار به ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش بیکاری کمک کند.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه توسعه اقتصادی ارکان زیادی دارد، تصریح کرد: این نوع توسعه ملزوماتی دارد که دانش اقتصادی، برنامه‌ریزی، کار، فعالیت و پردازش، توجه به بازار و مصرف‌کننده همچنین حمایت دولت همگی از ارکان توسعه اقتصادی هستند.

شهر گز زمینه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد

وی حمایت دولت از فعالیت اقتصادی مردم را ضروری دانست و اظهار کرد: باید حمایت دولت وجود داشته باشد و موانع از راه سرمایه‌گذاران برداشته شود و به آنها انگیزه لازم را بدهند هرچند سرمایه‌گذار در مرحله اول باید با انگیزه الهی و اخلاص و رفع مشکلات جامعه به این حوزه وارد شود و در مرحله بعد باید بتواند با حمایت دولت به سود مناسب دست یابد.

خطیب جمعه شهر گز با تاکید بر تعدد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در گز افزود: گز داشته‌های بسیاری دارد همچنین شهروندان توانمند اقتصادی بسیاری دارد، اما متاسفانه به امر توسعه اقتصادی و مشارکت در طرح‌های عمران و سرمایه‌گذاری تا حدودی بی‌توجهی می‌شود که این خود زمینه عقب بودن گز از دیگر شهرهای اطرافش را رقم زده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و بهره بردن مردم از طرح‌ها علاوه بر دارا بودن اجر دنیوی، اجر اخروی بسیاری دارد، اظهار کرد: بهتر است مردم با حالتی جهادگونه به این امر نگاه کنند و به میدان بیایند و به مسئولان شهر کمک کنند و آنها که در این کار مشارکت نمی‌کنند حداقل سنگ‌اندازی نکنند.

افراد توانمند مالی در شهر زادگاه خود سرمایه‌گذاری کنند

وی شهر گز را دارای پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری بسیاری دانست و گفت: این شهر شخصیت‌های بزرگی چون آیت‌الله گزی دارد، اما با همه توانمندی‌های تاریخی، اقتصادی و فرهنگی خود همچنان به داشته‌های خود بی‌توجه بوده و رشد لازم را تا به حال نداشته است.

امام جمعه شهر گز با دعوت از سرمایه‌گذاران برای ورود و مشارکت اقتصادی در این شهر تصریح کرد: بسیاری از گزی‌ها در شهرها یا استان‌های دیگر و حتی خارج از کشور به سر می‌برند که از آنها دعوت می‌کنم برای سرمایه‌گذاری و مشارکت، بخشی از سرمایه خود را به زادگاه خود منتقل کنند تا خیر دنیوی و اخروی نصیب حالشان باشد.

وی با استناد به آیات قرآن گفت: اگر کسی توانمند باشد شرعا موظف است سرمایه خود را در شهر خود هزینه کند همچنان که صدقه یا فطریه اول به شهر خود انسان تعلق می‌گیرد، همچنین که اگر کسی توانمند مالی است و می‌تواند با سرمایه‌گذاری خود به ایجاد اشتغال و رفع مشکلات کمک کند، اگر این کار را نکند این فرد مسئول است و در برابر خداوند باید پاسخگوی داشته‌های مالی خود باشد.

کد خبر 369191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.