تشکیل کمیته جذب سرمایه‎‌های مردمی

شهردار شهر گز گفت: موضوعات قابل سرمایه‌گذاری در شهر گز متعدد است و انتظار داریم خیران شهرساز بیشتری داشته باشیم چرا که کمک به ساخت شهر و شهرسازی کمتر از ساخت مسجد و مدرسه نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بخشی در نشست هم‌اندیشی توسعه و عمران گز برخوار با بیان اینکه بدون مشارکت شهروندان، مدیریت شهری توفیقی نخواهد داشت، اظهار کرد: مشارکت تنها به معنای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی نیست حتی اگر شهروندان در نگهداشت یک نهال، همکاری در جمع‌آوری زباله یا رعایت مقررات رانندگی و رعایت حقوق شهروندی با مدیریت شهری همکاری کنند قطعا شهر به تعالی می‌رسد.

سرمایه‌های فکری جذب می‌شوند

بخشی با اشاره به کمبود بودجه در شهرداری‌ها تصریح کرد: در دوره پنجم به شدت از بعد اقتصادی با کمبود بودجه مواجه شدیم، اما با تمام این مشکلات عزم خود را برای توسعه شهر و انجام وظایف قانونی جزم کردیم تا شهر را به سمت جلو پیش ببریم.

شهردار گز با تاکید بر اینکه علاوه بر سرمایه مالی علاقه مند به جذب سرمایه‌های فکری هستیم، اظهار کرد: در حوزه اداری و مالی تلاش کردیم فرآیندها و روش‌های انجام کار تسهیل شود و مشتری‌مداری سرلوحه کارمان باشد.

وی در خصوص اقدامات اخیر در شهرداری گز گفت: تلاش کردیم همواره نظامی پاسخگو و قانون‌مدار داشته باشیم که بدین منظور کارگروه‌های تخصصی برای تسهیل در انجام کارها ایجاد شد که در گذشته وجود نداشت.

بخشی مهمترین اقدام این دوره شهرداری گز را تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری و دفتر جذب سرمایه‌های مردمی دانست و افزود: ایجاد شورای نام‌گذاری معابر، شورای فرعی حمل‌ونقل و ترافیک و شورای کمیسیون ماده ۷۷ از دیگر اقدامات مدیریت شهری در شهر گز بوده است.

تعامل با مردم عامل کاهش پرونده‌های حقوقی است

شهردار شهر گز در خصوص ساماندهی امور حقوقی در شهرداری تصریح کرد: در گذشته پرونده‌های حقوقی بسیاری بود در حالی که اگر با شیوه تعاملی با مردم رفتار می‌شد دلیلی بر مفتوح شدن این میزان پرونده حقوقی و صرف انرژی بسیار برای رفع آنها نبود، اما در این دوره از حجم این نوع پرونده‌ها با رفتار تعاملی شهرداری با مردم به حد چشمگیری کاسته شده است.

بخشی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی املاک شهرداری را ایجاد کرده ایم، اظهار کرد: با ایجاد این بانک اطلاعاتی تاکنون ۲۰۰ مورد املاک شهرداری و بیش از ۱۰۰ مورد املاک مجهول آن ثبت شده است.

وی داشتن وب سایت به روز را از عوامل وجود شفافیت دانست و گفت: درآمد شهرداری از مردم است پس باید بدانند که بودجه‌ها و هزینه‌های دریافتی در کجا هزینه می‌شود که تمام اطلاعات مذکور در وب سایت آنلاین شهرداری به نمایش گذاشته می‌شود.

شهردار شهر گز نداشتن طرح تفضیلی را یکی از مشکلات شهر عنوان کرد و افزود: برای این کار همه نقشه‌ها آماده است و با حضور مشاور باید در موضوع افزایش تراکم چه در سطح و چه در ارتفاع بررسی‌های بیشتری انجام شود.

بخشی با بیان اینکه پالایشگاه از سال ۹۲ تا ۹۴ پرداختی در مورد عوارض آلایندگی نداشته است، گفت: طبق نظر قانون پالایشگاه اساسا آلایندگی دارد و آلوده است که هفته گذشته نیز نظر مساعد رییس امور مالیاتی کشور برای پرداخت این عوارض اخذ شد.

وی پروژه شهرک خودروی شهر گز را یکی از پروژه‌های مهم و ملی این شهر عنوان کرد و ادامه داد: بسیار پیگیر بودیم که امتیاز این شهرک تنها منحصر به شهر گز باشد و همه طرح‌های این پروژه نیز برای اجرای امور آن آماده است.

شهردار شهر گز با اشاره به هزینه‌بر بودن آزادسازی‌ها افزود: در موضوع آزادسازی املاک مسیر فاز دو خیابان شهید اشراقی توافقات لازم در جلسات متعدد با مالکان انجام شده است که این کار هزینه‌های چند ده میلیاردی به شهرداری تحمیل می‌کند، اما علاقه مند به ادامه کار هستیم.

بیشترین عملیات آتش‌نشانی گز در آزادراه است

بخشی با ابراز تاسف از نبود بودجه دولتی برای تکمیل مرکز آتش‌نشانی شهر گز اظهار کرد: بیشترین عملیات‌های امداد و نجات آتش‌نشانی گز در حوادث جاده‌ای است چرا که نزدیکترین واحد به آزادراه است که به دلیل در ارتباط بودن این پروژه با جان مردم از خیران و سرمایه‌گذاران درخواست همکاری برای اجرای این واحد آتش‌نشانی داریم.

وی در خصوص لزوم مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه کاروانسرای شهر گز گفت: کسانی که علاقه مند به سرمایه‌گذاری یا مشارکت در احیای این کارونسرا هستند در مزایده این کاروانسرا شرکت کنند و زمین‌های اطراف کاروانسرا هم به سرمایه‌گذاران قابل واگذاری است.

بخشی تردد خودروهای سنگین را از بزرگترین معضلات شهر گز دانست و تصریح کرد: تخریب معابر شهر به دلیل این ترددها بالاست و تا به حال ۱۴۰۰ تن آسفالت در قالب روکش و لکه‌گیری داشته‌ایم که بخشی از آن با استفاده از قیر رایگان تخصیصی به شهرستان انجام شده است.

شهردار شهر گز با تاکید بر استقرار اکیپ صدور پروانه در شهرداری گفت: برای دستیابی به مشتری‌مداری تمام دستگاه‌هایی که در صدور پروانه نقش دارند را گردهم آوردیم تا فرآیند کار را تسهیل کنیم و بدین منظور دستگاه‌هایی نظیر میراث فرهنگی، نظام مهندسی و آتش‌نشانی در شهرداری مستقر شدند.

بخشی موضوعات قابل سرمایه‌گذاری در شهر گز را متعدد دانست و افزود: انتظار داریم خیرین شهرساز بیشتری داشته باشیم چرا که کمک به ساخت شهر و شهرسازی کمتر از ساخت مسجد و مدرسه نیست و امروز بیش از پیش نیازمند همکاری و اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری و توسعه شهر گز هستیم.

کد خبر 369188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.