هیچ مبلغی از صدقات مردم به کشورهای دیگر کمک نمی‌شود

شهرضا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: هیچ مبلغی از صدقات مردم ایران به کشورهای خارجی کمک نمی‌شود و طبق فتوای مراجع به نیازمندان همین شهرستان داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالرزاق میرزایی ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نردبان ترقی هیچ حزب و گروه سیاسی نیست و مهمترین سرمایه آن مردم هستند.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد فرا قومیتی است و به همه افرادی که شناسنامه ایرانی داشته باشند تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هیچ مبلغی از صدقات مردم ایران به کشورهای خارجی کمک نمی‌شود و طبق فتوای مراجع به نیازمندان همین شهرستان داده می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا تصریح کرد: در سال گذشته مردم شهرضا ۸۲۰ میلیون تومان در قالب صدقات به صندوق‌های کمیته امداد واریز کردند که سهم هر خانواده تحت پوشش از این مبلغ، ماهیانه ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: در ابتدای هر سال سرفصل‌های هزینه‌ای کمیته امداد مشخص می‌شود، ۷۰ درصد از منابع این نهاد در قالب مستمری و از منابع دولتی تأمین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع درآمدی از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه از چهار هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت پوشش این نهاد، ۶۰۰ نفر فرزندان نیازمند هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۵۰ نفر دانش‌آموز و دانشجو و ۲۰۰ نفر فرزند یتیم هستند و برخی از خیران ماهانه مبلغی را به این گروه از فرزندان نیازمند کمک می‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه درصد مراجعان در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده است، گفت: در آستانه سال نو بسیاری از افراد با مشکلات زیاد معیشتی و اقتصادی مواجه می‌شوند.

وی از برگزاری مراسم جشن نیکوکاری در مدارس در ۱۵ اسفندماه خبر داد و افزود: این مبالغ بین دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا اضافه کرد: در ۱۶ اسفندماه نیز در سه مرکز نیکوکاری و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان و ۱۷ اسفندماه نیز در محل اقامه نماز جمعه پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد می‌شود.

کد خبر 369183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.