افزایش سالانه ۶۰۰ هزار زوج به نیاز کشور برای تامین مسکن

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: سالانه حدود ۶۰۰ هزار زوج جوان به نیاز کشور برای تامین مسکن افزوده می‌شود که باید برای تامین مسکن آنها راهکارهایی اندیشیده شود.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مازیار حسینی گفت: حدود ۲۵ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. در عین حال، سالانه در حدود ۶۰۰ هزار زوج جوان به نیاز کشور برای تامین مسکن افزوده می‌شود که باید برای تامین مسکن آنها نیز راهکارهایی اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تولید سالانه مسکن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و بسیار کمتر از نیاز واقعی مسکن بوده است، اعلام کرد: در سال‌جاری به دلیل رکود تولید مسکن، ظرفیت تولید مسکن به کمتر از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی رسید که نشان از عقب‌ماندگی سمت عرضه از تقاضا است و نیاز است تا در این مورد عقب‌ماندگی‌ها با یک برنامه مدون و منطقی جبران شود.

معاون امور مسکن و ساختمان ضمن تبیین ۱۰ سیاست وزارتخانه در حوزه مسکن و ساختمان برای مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور، گفت: صندوق پس‌انداز مسکن یکم یکی از تجربه‌های موفق حوزه تامین مالی مسکن بوده است اما هم اکنون نیازمند تنوع بخشی در روش‌های تامین مالی هستیم.

حسینی تاکید کرد: با توجه به واقعیت موجود و در دوره جدید مدیریت در وزارت راه و شهرسازی نقشه راهی برای روشن ساختن برنامه‌های حوزه مسکنی در دو بازه زمانی کوتاه مدت و بلندمدت تدوین شده است.

وی از تمامی مدیران ارشد ستادی و استانی وزارت راه و شهرسازی خواست تا با کار هماهنگ و جهادی زمینه‌های موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های بخش مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی را فراهم کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تهیه ۱۰ محور راهبردی تایید شده توسط وزیر راه و شهرسازی برای حوزه مسکن و ساختمان را از مهمترین برنامه‌های حوزه مسکن و ساختمان در دوره جدید عنوان کرد و گفت: سایر معاونت‌های ستادی و همچنین شرکت‌های تابعه باید کمک کنند تا این برنامه عملیاتی و اجرایی شود.

حسینی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری‌ها در ستاد و مرکز انجام می‌شود و اجرا به استان‌ها واگذار خواهد شد. تلاش می‌شود تا در سطح کلان تمامی مجموعه‌ها همصدا شده و با درس آموزی از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری شود.

کد خبر 369179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.