تحقیق و تفحص دانشجویان روی صحنه تئاتر

اتفاقات از یک "تحقیق" شروع می‌شود ، صحنه آماده است تا گذشته و حال را در هم تلفیق کند تا اندیشه هایی را معرفی کند که جوانان امروز کمتر آن‌ها را می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از تئاتر هایی که در دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله به روی صحنه رفت "تحقیق" به کارگردانی محمدعلی اشتری بود. در این نمایش دانشجویان به تحقیق و تفحص در رابطه با سخنان امام خمینی(ره) می‌پردازند و با درگیر کردن احساسات مخاطبان تفکر وسیع امام خمینی (ره) را به آن‌ها نشان می‌دهند.

اشتری که توانست در برگزیده های کارگردانی این جشنواره قرار بگیرد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از اینکه جشنواره روح الله فراخوان داد با توجه به اینکه زمان از لحاظ سیاسی و اجتماعی مناسب بود تصمیم گرفتیم که در این جشنواره شرکت کنیم و حرف‌هایی را در جهت آشنا کردن بیشتر مردم با امام خمینی(ره) با زبان هنر بزنیم.

وی ادامه داد: "تحقیق" را روی صحنه بردم چرا که بسیاری از مردم از نادانی و جهالت رنج می برند و خوراک فرهنگی آن‌ها توسط بیگانگان تامین می شود و جوانان که شناختی از امام (ره) ندارند در حال حاضر از زبان شبکه های خارجی ایشان را شناخته اند و در این زمینه باید بیشتر کار شود تا جوانان امام خمینی (ره) و اندیشه ایشان را بشناسند..

کارگردان "تحقیق" گفت: ایده ای به ذهنم خورد که قیاسی داشته باشیم بین زمان حال بازمان گذشته و بگوییم که تاریخ تکرار می شود.

کد خبر 369177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.