مهمترین رسالت بانوان، تحکیم مبانی خانواده است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: بانوان نیمی از جمعیت فعال کشور هستند و مهمترین رسالت آنان، تحکیم مبانی خانواده، به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد صبح امروز (شنبه) در مراسم جشن "بانوی مهربانی"، اظهار کرد: تجربه تاریخی انقلاب اسلامی ثابت کرده است که بانوان استعدادهای فراوانی در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی دارند که باید از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه باوجود الگوی برجسته‌ای مانند حضرت زهرا(س)، گمراهی بی‌معنا است، یادآور شد: زنان ایران اسلامی، زندگی و رفتار بانوان گرانقدری مانند حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده‌اند.

فرماندار شهرضا گفت: براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، ۴۷ درصد از جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند که این مسئله نشان دهنده بخش مهمی از ظرفیت و استعداد انسانی شهرستان در این بخش است.

رفیعی‌نژاد با اشاره به نقش بانوان در تربیت نسل‌های آینده، تأکید کرد: بانوان نیمی از جمعیت فعال کشور هستند و مهمترین رسالت آنان، تحکیم مبانی خانواده، به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی است.

وی با بیان اینکه زنان نقش مؤثری در نظام و تعلیم و تریبت کشور دارند، خاطرنشان کرد: افزایش چشمگیر باسوادی زنان و به ویژه حضور گسترده آنان در مراکز آموزش عالی، ضروت توجه به این بخش از توانمندی بانوان را دوچندان کرده است.

فرماندر شهرضا تأکید کرد: ایجاد بستر مناسب برای آرامش روانی و روحی بانوان ضروری است و این هدف با توسعه امکانات ورزشی و تفریحی ویژه آنان محقق می‌شود.

رفیعی‌نژاد اظهار کرد: افزایش کیفیت مناسبات اجتماعی، مشروط به استفاده از توان بانوانی فرهیخته و دانشمند است و به برکت انقلاب سلامی این ظرفیت در کشور ما ایجاد شده است.

کد خبر 369163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.