مترو؛ محرک توسعه شهر/ عدالت اجتماعی را توسعه می‌دهیم

شهردار اصفهان گفت: عملیات حفاری تونل خط دو مترو اصفهان از آخرین روز هفته گذشته آغاز شده که امیدواریم با وجود شرایط سخت اقتصادی بتوانیم این پروژه را به نتیجه برسانیم تا هم محرک بزرگ توسعه در نقاط مختلف شهر باشد و هم به نوعی عدالت اجتماعی را توسعه داده باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز- شنبه ۱۱ اسفند۹۷- در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهارکرد: شهروندان باید اطلاع داشته باشند که مترو اصفهان با امکاناتی که برای مردم فراهم می‌کند، همچنین با افزایش ایمنی تردد شهروندان، کاهش آلودگی هوا و تسریع در رفت و آمد مردم، پروژه‌ای بزرگ برای افزایش زیست‌پذیری شهر است؛ شکی نداریم که مترو مهمترین نیاز این روزهای شهر برای خدمت رسانی به شهروندان است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فاز اول خط دو مترو اصفهان از ایستگاه دارک در زینبیه آغاز و پس از چند ایستگاه به میدان لاله می‌رسد، افزود: این فاز از خط دو مترو با عبور از خیابان لاله به میدان قدس، میدان امام علی (ع)، چهارراه شکرشکن و چهارراه فلسطین رفته و به ایستگاه میدان امام حسین(ع) که محل تلاقی خط یک و دو مترو است، امتداد می‌یابد.

وی ادامه داد: فاز دوم خط دو مترو اصفهان از میدان امام حسین(ع) به سمت خیابان طالقانی می‌رود و از خیابان کاشانی و بزرگراه خرازی به سمت خیابان کهندژ رفته و از آنجا رهنان را طی کرده و در نهایت به خمینی شهر می‌رسد؛ نام این خیابان ها را اعلام کردم تا شهروندان بدانند که در چه مسیرهایی حفاری‌های خط دو مترو انجام می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه از سال گذشته عملیات احداث ایستگاه‌های خط دو مترو و از روز پنج شنبه هفته گذشته عملیات حفاری تونل آن آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد: همانطور که با سرعت در اجرای پروژه خط یک مترو در سه شیفت کاری در سال ۹۶ باقی مانده این خط را تمام و مسیر ۲۱ کیلومتری را در اختیار شهروندان قرار دادیم، در خط دو قطار شهری نیز همان مسیر را طی کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۸۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند، اظهار امیدواری کرد: در پایان سال و اوج ترافیک شاهد تحقق شعارمان در ابتدای سال جاری که گفتیم باید ۱۰۰ هزار نفر از مترو استفاده کنند، باشیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: از آن دسته شهروندانی که از مترو استفاده می‌کنند، تشکر می‌کنم و از کسانی که هنوز از این وسیله خوب استفاده نکردند نیز دعوت می‌کنم که به جای وسیله شخصی با مترو سریع‌تر، راحت‌تر و ایمن‌تر در شهر رفت و آمد کنند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه بزرگ پردیس هنر، اظهارکرد: شهروندان به یاد دارند که قبلا در مجاورت پل شهرستان شهربازی آبشار واقع شده بود و به همین دلیل ارتباط بوستان‌های ضلع جنوبی حاشیه زاینده رود قطع می‌شد، اما خوشبختانه با آزادسازی این محل، بوستان زیبای پردیس هنر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع احداث و این بوستان نیز به سایر بوستان‌های حاشیه زاینده رود متصل شد که امیدوارم تمام شهروندان بتوانند از این محل زیبا و امکانات متعددی که در آن پیش‌بینی شده، استفاده کنند.

کد خبر 369156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.