به انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی‌کنم

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ناکارآمدی و عدم تامین معیشت و رضایت مردم، امروز مساله اول نظام است و همه باید برای حل این معضل، متمرکز شویم.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی در رابطه با سخنانش در نشست دبیران حزب کارگزاران سازندگی مبنی بر اینکه«باید به ایران ۱۴۰۰ فکر کنیم» گفت: منظور من آینده ایران بود نه انتخابات ریاست جمهوری. البته انتخابات در ایران همیشه مهم وتاثیر گذار است، اما به نظرم مسائلی مهمتر از انتخابات نیز وجود دارد، ما باید مشکل ناکارامدی و سوءمدیریت و اتلاف فرصت‌ها را از بین ببریم.

وی افزود: اینکه دائما احزاب و شخصیت‌های سیاسی ما به انتخابات فکر می کند، نتیجه اش این می شود که وقتی در انتخابات پیروز می شویم برای اداره کشور و مسائل اجرایی برنامه واقع‌گرایانه و موفقی نداریم.

هاشمی خاطر نشان کرد: هر دوجناح ما دچار این آسیب هستند و هدف گذاریشان روی کسب قدرت متمرکز است، نه استفاده از قدرت برای اداره کشور. در حالی‌که قدرت نباید هدف باشد؛ بلکه وسیله ای است برای تحقق اهداف ما و به نوعی در همه حوزه ها ما شاهد این ضعف هستیم.

فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:حالا در انتخابات مجلس آینده، این حدود صد عضو فراکسیون امید، ممکن است چند درصد اضافه یا چند درصد کم بشوند، ما برای مجلس و قوه تقنین چه برنامه ای داریم که افزایش یا کاهش در تعداد نمایندگان اصلاح طلب، در آن تاثیر بگذارد، اصولا آمده ایم معضلات اصلی کشور را که ریشه در کمبود، نقص یا اشکال قوانین دارد شناسایی بکنیم و برای رفع آن مسیر مناسبی را طراحی کنیم.

هاشمی در گفت و گو با مهر تأکید کرد: من به انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی‌کنم که مواضعی برای آن داشته باشم. حزب کارگزاران نیز در شرایط فعلی کشور دغدغه های بسیار مهمتری از انتخابات ریاست جمهوری دارد. ما در چهلمین سال انقلاب باید نسبت به عملکرد مجموعه مدیریت کشور در این دوره پاسخگو باشیم و بدانیم که مردم از مسئولان توقعاتی داشته اند که بخش قابل توجهی از آن برآورده نشده است. ناکارآمدی و عدم تامین معیشت ورضایت مردم، امروز مساله اول نظام است و همه باید برای حل این معضل، متمرکز شویم.

کد خبر 369153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.