لامپ‌های هوشمندی که اطلاعات کاربران را لو می‌دهد!

لامپ‌های هوشمند علاوه بر مزایای بسیاری که دارند، می‌توانند وارد حریم شخصی کاربران شوند و اطلاعات شخصی آن‌ها را لو دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لامپ‌های هوشمند، نسل جدیدی از لامپ‌ها هستند که مزایای بسیار زیادی دارند. استفاده از لامپ‌های هوشمند باعث صرفه جویی در انرژی می‌شود و حتی می‌توان آن‌ها را از را دور کنترل کرد. برای مثال زمانی که شما کیلومترها با منزل و یا محل کار خود فاصله داشته باشید، تنها با لمس یک دکمه بر روی گوشی موبایل یا تبلت می‌توانید لامپ‌های هوشمند خود را روشن و یا خاموش کنید.

همچنین آن‌ها می‌توانند به رنگ دلخواه شما در بیایند، به تنظیم خوابتان کمک کنند و یا نورشان بر حسب میزان نیاز شما کم یا زیاد شود. اما شاید این موضوع برایتان جالب باشد که بدانید این لامپ‌ها علاوه بر مزایای بسیاری که دارند، می‌توانند اطلاعات کاربران را لو دهند. اگرچه لامپ‌های هوشمند به خودی خود خطرناک نیستند و تکنولوژی روز دنیا به شمار می‌روند، اما اپلیکیشن‌هایی که لامپ‌های هوشمند را کنترل می‌کنند، می‌توانند داده‌های افراد را برملا کنند.

برای مثال ماه گذشته مطلبی از یک شرکت امنیتی سایبری منتشر شد که از نقطه ضعف این لامپ‌ها خبر دارد. به گفته این شرکت اکثر اپلیکیشن‌های کنترل لامپ های هوشمند، امن هستند، اما برخی از آن‌ها می‌توانند از حریم شخصی کاربران سوء استفاده کنند و حتی مکان دقیق آن‌ها را به اشتراک گذارند.

موضوع قابل توجه دیگر اینکه اغلب مصرف کنندگان لامپ‌های هوشمند نمی‌توانند امنیت و یا خطرناک بودن این لامپ‌ها را به لحاظ حفظ حریم شخصی خود تشخیص دهند. بر اساس گزارش‌های اخیر این شرکت سایبری، لامپ هوشمند "IoT lightbulb"، امنیت کاربران را تضمین نمی‌کند.

کد خبر 369142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.