تغییر نکردن تکنولوژی معضل بزرگ تولید

گلپایگان- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت گلپایگان گفت: در ایران هیچ کارخانه‌ای به فکر تغییر تکنولوژی نبوده است و ۹۰ درصد آنان با تکنولوژی قدیم فعالیت می‌کنند که این معضل بزرگی در بخش تولید است.

سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: واحدهای صنعتی شهرستان با ۲۵ درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند و تولید در کارخانجات با یک سوم ظرفیت به نقطه سر به سر می‌رسند و در نتیجه بهره‌ و سود خوبی در برندارند البته واحدهای تولیدی با ۶۶ درصد ظرفیت نیز با صرفه نیست.

وی با بیان این‌که در دنیا یک سوم درآمد برای واردات تکنولوژی یا تعویض صرف می‌شود، گفت: در ایران هیچ کارخانه‌ای به فکر تغییر تکنولوژی نبوده است و ۹۰ درصد آنان با تکنولوژی قدیم فعالیت می‌کنند که معضل بزرگی در بخش تولید است و به دلیل خریدن خط تولید دست دوم نمی‌توانیم با محصولات خارجی رقابت داشته باشیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با انتقاد از نحوه صادر شدن محصول در گمرک ایران که موجب معطل ماندن کالا در مرز می‌شود تصریح کرد: صادرات امنیت اقتصادی می‌خواهد به همین دلیل هیچ کدام از تولید کنندگان جرأت صادر کردن محصول را ندارند. باید  در کشور یک بخش به عنوان تولید و بخشی به عنوان تجاری و بازرگانی داشته باشیم و واحدهای بازرگانی محصولات را صادر کنند.

وی افزود: امروزه تولید کنندگان باید دکترای علم اداره کار، تأمین اجتماعی و دارایی داشته باشند تا با شکست مواجه نشوند زیرا پرداخت هزینه‌های سنگین به دلیل اطلاع نداشتن از قوانین است.

حسینی با بیان اینکه باید صادرات آسان شود تا در سازمان تجارت جهانی عضویت پیدا کنیم اضافه کرد: عضویت نداشتن ایران در سازمان تجارت جهانی سبب شده است که محصولات کشور را به چند کشور محدود بفروشیم.

وی با بیان اینکه بعضی  کشورهای همسایه ایران محصول زغفران کشور را خریداری می‌کنند و سپس به نام کشور خود بسته بندی و صادر می‌کنند ادامه داد: تولیدکنندگان از برگشت نشدن پول خود هراس دارند و اگر برگشت پول هم باشد اطلاع ندارند که در کدام بازار خرید کنند.

کد خبر 369139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.