افشای یک نامه خصوصی!

افشای نامه خصوصی عضو شورای شهر تهران به شهردار و اسناد دست داشتن شورای شهر لواسان در تغییر کاربری یک میلیون متر مربعی، انتصاب شهردار رشت، استیضاح شهردار اهواز و شکایت شورای شهر الوند از یک کانال تلگرامی، مهترین عناوین بسته شوراهای این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور ایران از اضافه شدن شرایط عمومی درخصوص نامزدی در انتخابات مجلس و شوراهای شهر و روستا، خبر داد و گفت: داوطلبان باید یا از طرف حزب دارای فعالیت معتبر معرفی شوند یا اینکه امضای الکترونیکی قابل شناسایی ۱۰ هزار نفر یا یک درصد واجدین شرایط اخذ رأی حوزه انتخابیه مربوطه خود را ارائه کنند.

وی افزود: داوطلبانی که از این شرایط برخوردار نیستند، می‌توانند مبلغی را که میزان و شرایط آن در آیین‌نامه اجرایی این قانون تعیین می‌شود سپرده‌گذاری و مستندات آن را هنگام ثبت‌نام ارائه کنند.

تهران؛ افشای یک نامه خصوصی

نامه عجیب محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر به پیروز حناچی، شهردار تهران در هفته گذشته حواشی زیادی به همراه داشت.

حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در این نامه خطاب به حناچی، ‌ او را به دلیل آنچه تغییر و چرخش رویه فاحش نسبت به مواضع گذشته عنوان می‌کند، به تجدیدنظر در رای اعتماد یا فراهم کردن زمینه سقوط در بزنگاه‌های مدیریت شهری تهدید کرد.

حناچی در واکنش به این نامه اینگونه پاسخ داد: "وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم/ که درطریقت ما کافری است رنجیدن"

همچنین محسن هاشمی، رییس شورای شهر نیز در واکنش به حواشی به‌وجود آمده گفت: این نامه کاملاً خصوصی بوده و کسانی که آن را منتشر کرده‌اند، باید پاسخگو باشند؛ انتشار آن صحیح نبود و کسانی که آن را منتشر کردند، به دنبال ایجاد فضای التهابی هستند.

الوند؛ دعوای شورا با یک کانال تلگرامی ادامه دارد

اعضای شورای شهر الوند از مدیر شبکه اطلاع رسانی اخبار الوند به اتهام توهین به اعضای شورای شهر، نشراکاذیب و افشای اسناد محرمانه دولتی شکایت کردند

مهتاب بهرامی، رییس شورای شهر الوند در پاسخ به خبرنگار ایمنا مدیران این کانال تلگرامی را وابسته به برخی جریانات سیاسی دانست که به دنبال انحلال شورای شهر هستند.

لواسان؛ دست داشتن اعضای شورا در صدور پروانه‌های کلاک

پس از آنکه حواشی بسیاری بر سر تغییر کاربری یک میلیون متر مربع زمین در لواسان برای ساخت بزرگترین شهرک ویلایی کشور در کنار سد لتیان در هفته‌های گذشته ایجاد شد، بسیاری از رسانه‌ها به دنبال مافیای قدرتمندی بودند که با وجود مخالفت برخی دستگاه‌ها توانسته بود چنین مجوزی را بگیرد.

اخیرا بر اساس اسنادی که یک کانال محلی در لواسان منتشر کرده، حیدریان، شهردار کنونی و اکثر اعضای کنونی شورای شهر، در زمانی که پروانه‌های کلاک صادر شد، در لواسان مسئولیت های مهمی داشته اند.

به ادعای رسانه‌های محلی در این پنج دوره که از عمر شورای شهر لواسان می گذرد، مسئولیت ها بین افراد معدودی که برخی از آنان باید در قبال مسائل کلاک پاسخگو باشند، چرخیده است.

اهواز؛ جلسه استیضاح شهردار لغو شد

جلسه این هفته شورای شهر اهواز با دستور کار استیضاح شهردار، به دلیل از حد نصاب افتادن جلسه، لغو شد.

ایزدی، کعب‌عمیر، موسی‌پور، موسوی‌زاده و موسوی‌نژاد ۵ عضو شورای شهر در این جلسه غیبت کردند.

لطفعلی زاده عضو شورای شهر اهواز از مخالفت استاندار خوزستان با برگزاری جلسه استیضاح خبر داد.

رشت؛ شهردار جدید انتخاب شد

در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای رشت حسین علیقلی زاده با یازده رای موافق اعضای شورای شهر به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

حسین علیقلی زاده و رضا ساغری دو کاندید نهایی تصدی جایگاه شهردار رشت بودند که با یازده رای موافق اعضای شورا، حسین علیقلی زاده به عنوان شهردار رشت انتخاب شد

تهران؛ ساخت و ساز با کاربری تجاری و اداری در باغات

با تصویب اعضای شورای شهر تهران در صورتی که مالکانِ باغاتِ بالای ۶ هزار متر، ۷۰ درصد باغ خود را به شهرداری واگذار کنند، در ۳۰ درصد باقی‌مانده می‌توانند تا چهار طبقه ساخت‌وساز کنند.

اصفهان؛ تعیین نرخ بلیط اتوبوس و پارک وحش

با تصویب اعضای شورای شهر اصفهان، نرخ بلیط در ۱۷۶ خطوط اتوبوسرانی و سه خط بی آر تی شهر اصفهان از صفر تا ۳۰ درصد افزایش یافته و از ۲۰ فروردین ۹۸ اجرایی خواهد شد.

همچنین با رای اعضای شورای شهر، بلیط پارک وحش صفه برای ایام نوروز ۱۲ هزار تومان و ایام عادی سال هشت هزار تومان تعیین شد.

شیراز؛ شفافیت در دسترس شهروندان

با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز، سامانه شفافیت شهرداری شیراز راه اندازی و در دسترس شهروندان شیرازی قرار گرفت.

در این سامانه که با هدف شفاف سازی در امور مالی و اجرایی شهرداری شیراز قرار گرفته تمامی طرح‌ها، برنامه‌ها، قراردادها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها، پروژه‌ها و مواردی ۱۴ گانه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

همچنین شورای اسلامی شهر شیراز در تلاش است با اصلاح طرح راه اندازی سامانه شفافیت سه موضوع حقوق و دستمزد مدیران، سفرهای خارجی مدیران و کارکنان و اسامی کارکنان شهرداری شیراز را در اختیار شهروندان قرار دهد.

کد خبر 369131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.