اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به شهرداری ها در سال آینده

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ۸۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سال آینده برای انتشار اوراق مشارکت به شهرداری ها اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد روز جمعه در سی و سومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور در مشهد افزود: اوراق مشارکت در این شرایط می تواند به حوزه حمل و نقل کمک کند. 

وی با بیان اینکه برای تامین مالی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری، پیگیری طرح رئیس جمهوری در حال انجام است اظهار داشت: امسال نیز به دنبال بازسازی و نوسازی ۶۰۰ دستگاه اتوبوس حمل و نقل درون شهری هستیم.

معاون وزیر کشور گفت: تخصیص حاصل از تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها که امسال ۳۲ هزار میلیارد ریال بود، امسال محقق نشد ولی با پیگیری های انجام شده سال آینده محقق خواهد شد.

جمالی نژاد افزود: برای نخستین بار دولت کمیسیونی را برای حل مشکلات کلانشهرها در نظر گرفته است که امیدوارم تمام کلانشهرها و شهرهای کشور از ظرفیت این کمیسیون استفاده کنند.

رئیس سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور اظهار داشت: به رغم وجود فشارهای اقتصادی، بودجه خوبی برای این سازمان در سال ۹۸ در نظر گرفته شده و برخی از بودجه های حوزه حمل و نقل نیز بهتر از امسال است.

وی گفت: دوران جنگ اقتصادی تدابیر خاص خود را می خواهد اما مدیران نیز نباید دلسرد شوند و در این شرایط سخت باید نشاط و شادابی ایجاد کنیم.

سی و سومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور روز جمعه با حضور مدیران عامل سازمان های اتوبوسرانی شهری در مشهد برگزار شد. 

منبع:ایرنا

کد خبر 369119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.