همه زوج‌های معلول باید مشاوره ژنتیک انجام دهند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: با توجه به ابلاغ دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی تمام زوج‌های معلول باید مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد ظهر امروز (جمعه) در جشن ازدواج یکصد زوج ناشنوا در سالن همایش‌های مقبره علامه مجلسی اصفهان، اظهار کرد: با همت انجمن ناشنوایان استان اصفهان و همراهی سازمان اوقاف و امور خیریه، شاهد چهارمین جشن ازدواج زوج‌های ناشنوای سراسر کشور هستیم.

وی افزود: انجمن ناشنوایان استان اصفهان در چندسال اخیر ۱۰ همایش را در قالب‌های مختلف برگزار کرده که امسال همراهی جدی‌تر سازمان بهزیستی کل کشور را در جهت حمایت از انجمن ناشنوایان استان اصفهان شاهد بودیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به ابلاغ دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی تمام زوج‌های معلول باید مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک را انجام دهند، بنابراین از زوج‌های معلول تقاضا دارم پیش از ازدواج یا زمانی که اقدام به فرزندآوری می‌کنند، همواره تحت نظر این مراکز باشند تا شاهد تولد فرزند معلولی نباشیم هرچند که شاید نتیجه این مشاوره‌ها مغایر با خواسته شخصی آنان باشد.

کد خبر 369109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.