بهره‌مندی بیش از ۴ هزار نفر  از خدمات کمیته امداد در شهرضا

شهرضا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۴۰۰ نفر در قالب دو هزار و ۳۹۳ خانوار روستایی و شهری در شهرستان شهرضا، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالرزاق میرزایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، دومین نهاد انقلابی بود که پس از پیروزی انقلابی به فرمان امام راحل(ره) تشکیل شد.

وی رفع فقر و توانمندسازی مددجویان را از مهمترین اهداف این نهاد انقلابی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۴۰۰ نفر در قالب دو هزار و ۳۹۳ خانوار روستایی و شهری در شهرستان شهرضا، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا یادآور شد: یکی از برنامه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کار، بین خانواده‌های مددجو است.

میرزایی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷، حدود ۷۰۰ نفر از مددجویان این نهاد در این شهرستان، با شرکت در ۵۲ رشته از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، برای ورود به بازار کار آماده شده‌اند.

وی با اشاره به واگذاری تسهیلات اشتغال و خودکفایی، اظهار کرد: در سال جاری از محل اعتبارات امدادی و بانکی، ۲۵۱ مورد تسهیلات اشتغالزایی به ارزش چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، در قالب وام‌های پنج تا ۵۰ میلیون تومانی، واگذار شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با اشاره به واگذاری تسهیلات ضروری و کارگشایی، یادآور شد: این تسهیلات تا سقف پنج میلیون تومان واگذار می‌شود و امسال ۴۹۸ نفر از مددجویان این نهاد، این تسهیلات را به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، دریافت کرده‌اند.

میرزایی از واگذاری ۸۴ فقره کمک‌هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش ۲۸۰ میلیون تومان به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان خبر داد و افزود: سرانه هر یک از این تسهیلات، چهار میلیون تومان است.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در تهیه مسکن خانواده‌های نیازمند، یادآور شد: امسال هزینه اجاره‌بهای ۱۶۲ خانواده فاقد مسکن به مبلغ ۵۸ میلیون تومان پرداخت شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با اشاره به بهره‌مندی ۷۸ خانواده نیازمند این شهرستان از خدمات خرید و ودیعه مسکن، اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان این شهرستان از خدماتی همچون مشاوره حقوقی، معافیت سربازی و سایر خدمات اداری و حقوقی، برخوردار شده‌اند.

میرزایی از انعقاد قرارداد با ۱۹ مرکز درمانی و بهداشتی و پزشکی برای ارایه این خدمات به مددجویان این شهرستان خبر داد و افزود: ۱۰۰ کودک زیر پنج سال شهرستان، ماهیانه بن تغذیه ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، این در حالی است که ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج نیز از خدمات درمانی این نهاد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به بیمه حوادث غیرمترقبه مسکن همه مددجویان این شهرستان، تصریح کرد: همه این مددجویان برای یک مرتبه از دریافت مجوز خدمات عمومی معاف هستند.

کد خبر 369106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.