کمیته نظارت بر اجرای قانون، نقطه عطف حمایت از معلولان است

رییس هیئت مدیره شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد ناشنوایان ایران گفت: این سازمان با هدف جلوگیری از کار جزیره‌ای، تبایدل نظرات و نگرش‌ها و نیز پیگیری نیازهای بنیادین انجمن‌های سراسر کشور تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رمضانی پیش از ظهر امروز (جمعه) در جشن ازدواج یکصد زوج ناشنوا در سالن همایش‌های مقبره علامه مجلسی اصفهان اظهار کرد: در سال ۹۷ شاهد تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان کشور که با پیگیری از سوی سازمان بهزیستی کشور و نیز برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی ناشنوایان در شهر تبریز با حضور ۸۰۰ ناشنوا و اساتید بین‌المللی بودیم که اقدامات چشمگیری در حوزه ناشنوایان محسوب می‌شود.

وی افزود: ماده ۳۱ قانون حمایت از حقوق معلولان که بر لزوم تشکیل کمیته نظارت بر اجرای قانون تاکید می‌کند، نقطه عطف این قانون بوده و امیدها را برای بهبود وضعیت معلولان افزایش داده است.

رییس هیئت مدیره شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد ناشنوایان ایران، برگزاری جشنواره ازدواج ناشنوایان را رویش برگ زرین دیگری در انجمن ناشنوایان دانست و اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی در هر جامعه‌ای، میزان مشارکت افراد در سازمان‌های مردم نهاد است و در ایران نیز رشد کمی و کیفی این سازمان‌ها در سطح کشور محسوس است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد ناشنوایان ایران با عضویت ۶۵ سمن از سراسر کشور با هدف جلوگیری از کار جزیره‌ای، تبایدل نظرات و نگرش‌ها و نیز پیگیری نیازهای بنیادین انجمن‌های سراسر کشور تاسیس شد.

به گزارش ایمنا، جشن ازدواج زوج‌های ناشنوای سراسر کشور با حضور ۱۰۰ زوج ناشنوا پیش از ظهر امروز (جمعه) باحضور رییس سازمان بهزیستی کشور، مدیران شهری و استانی و نیز مدیران انجمن‌های ناشنوایان سراسر کشور در اصفهان برگزار شد.

سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که حامی این جشنواره بود ضمن برگزاری مراسم عقد این ۱۰۰ زوج در سالن همایش‌های مقبره علامه مجلسی، مبلغ ۲ میلیون ریال به هر کدام از آن‌ها هدیه داد.

سازمان بهزیستی کل کشور نیز علاوه بر حمایت مالی خود از انجمن ناشنوایان استان اصفهان، مبلغ ۱۰ میلیون ریال را به عنوان هدیه به هرکدام از زوجین اختصاص داد.

این صد زوج ناشنوا در فروردین سال ۹۸ توسط آستان قدس رضوی به زیارت مشهد مقدس اعزام شده و جهت تامین جهیزیه خود به ستاد جهیزیه آستان قدس رضوی معرفی خواهند شد.

همچنین شورای اسلامی شهر اصفهان علاوه بر هدیه ۲ میلیون ریالی، امکان حضور و استفاده از امکانات مجموعه ناژوان را به‌صورت رایگان برای این زوج‌های ناشنوا فراهم کرد.

کد خبر 369105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.