نباید دولت را در همه مشکلات فعلی کشور مقصر بدانیم

شهرضا - امام جمعه موقت شهرضا گفت: احتکار ارزاق عمومی و بسیاری از معضلات اقتصادی که در حال حاضر کشور و انقلاب اسلامی را با چالش جدی مواجه کرده، ربطی به عملکرد دولت ندارد و مردم هم در آن مقصر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام یحیی رهایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ صدر اسلام، اظهار کرد: بسیاری از یاران رسول‌الله(ص) مانند زبیر، باوجو سال‌ها مجاهدت در راه دین، از راه راست منحرف شدند و در نهایت برخی از آنان به دشمنان امیرالمؤمنین(ع) تبدیل شدند.

وی ادامه داد: بعد از آنکه ثروت‌ها و غنایم از ایران و روم و دیگر کشورهای فتح شده نصیب مسلمانان شد، برخی از آنان فریفته مقام و ثروت دنیا و از مسیر دین خارج شدند.

امام جمعه موقت شهرضا تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر هم برخی از کسانی که فرزندان این ملت و انقلاب بودند و در پرتو خون شهدا و انقلاب اسلامی به مراتب عالی ریاستی و پست و مقام دست یافتند، کم‌کم فریب دنیا خوردند و از راه راست منحرف شدند و گروهی که نیز که خطایی مرتکب نشدند، بوسیله فرزندان منحرف خود، گمراه شدند.

حجت‌الاسلام رهایی یادآور شد: احتکار ارزاق عمومی و بسیاری از معضلات اقتصادی که در حال حاضر کشور و انقلاب اسلامی را با چالش جدی مواجه کرده، ربطی به عملکرد دولت ندارد و مردم هم در آن مقصر هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از علل مهم نارسایی اقتصادی و سوء مدیریت‌ها نیز ناشی از عملکرد نامناسب مسئولانی است که شریک دزد و رفیق غافله هستند و اموال مردم را چپاول می‌کنند.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه گاهی عدم نظارت صحیح برخی از مسئولان، باعث ایجاد و تشدید مشکلات می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که توان مدیریت ندارند، نباید با اشغال جایگاه افراد لایق، به مردم و انقلاب و کشور، خیانت کنند.

حجت‌الاسلام رهایی با بیان اینکه در احادیث مختلف، به مسلمانان هشدار داده شده که ممکن است بدون ایمان از دنیا بروند، اظهار کرد: عملکرد بد برخی مسئولان و جهالت برخی از مردم باعث تشدید مشکلات و در نتیجه فاصله گرفتن از دین می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: اگر فقها و علمای دین و مدیران جامعه صالح باشند، سایر افراد جامعه هم اصلاح می‌شوند و فساد آنان نیز باعث فساد سایرین می‌شود.

امام جمعه موقت شهرضا با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع با سوء مدیریت و خیانت برخی افراد، اظهار کرد: این مشکلات در نتیجه کارشکنی دشمنان داخلی و خارجی کشور و انقلاب، ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام رهایی با بیان اینکه فراموشی یاد خداوند باعث رواج فسق و فجور می‌شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی در نتیجه خون هزاران شهید و حضور به موقع مردم در صحنه ایجاد شده و نباید اجازه دهیم به دست دشمنان دین از بین برود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام مدارس علمیه، اظهار کرد: جامعه در حال حاضر به علما و مبلغان دینی باسواد و فرهیخته، نیازمند است، زیرا علمای دین در طول تاریخ معارف الهی را حفظ و از نسلی به نسل دیگر منتقل کرده‌اند.

کد خبر 369104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.