پرداخت یارانه‌ها تاثیرات منفی در کشور داشته است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها تاثیرات منفی در کشور داشته است، گفت: عقب افتادن پرداخت حقوق کارمندان از جمله این تاثیرات نامناسب است، هر چند برخی با حذف یارانه‌ها مخالف هستند اما باید همه جوانب این طرح را سنجید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: این نهاد به دستور رهبر کبیر انقلاب و با هدف کمک به محرومان راه‌اندازی شد و این امر حکایت از توجه امام (ره) به قشر ضعیف جامعه دارد، راه‌اندازی بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان نیز در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در این سال‌ها درست عمل کرده است افزود: تا جایی که ما خبر داریم این نهاد خدمات بسیار مناسبی انجام داده است؛ قطعاً خدمات کافی نیست اما بنابر داشته‌هایشان به ویژه آنچه از محل اعتبارات دولت و حمایت‌های مردم نیکوکار به دست می‌آورند، خدمات خوبی را به مددجویان ارائه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با انتقاد از نحوه هدفمندی یارانه ها افزود: در همان اوایل اجرای این طرح گوشزد کردم که باید مبلغ یارانه به کمیته امداد پرداخت شود تا به دست افرادی که واقعا از لحاظ مالی نیازمند هستند برسد، اما متاسفانه این اشتباه فاحش انجام شد و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: کل درآمد یارانه‌ها ۲۷ هزار میلیارد تومان است و دولت حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه کرده و یارانه‌ها را پرداخت می‌کند که این امر عاقلانه نیست.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در کشور هر کجا کم می‌آوردند پول چاپ می‌کنند تصریح کرد: پول همانند آب آبگوشت است هر چه بیشتر چاپ شود بی ارزش‌تر می‌شود؛ در برخی مواقع بی تدبیری داشته‌ایم که ضرر و زیان زیادی داشته و باعث شده در بسیاری موارد عقب بیفتیم.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها تاثیرات منفی در کشور داشته است ادامه داد: عقب افتادن پرداخت حقوق کارمندان از جمله این تاثیرات نامناسب است، هر چند برخی با حذف یارانه‌ها مخالف هستند اما باید همه جوانب این طرح را سنجید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تصریح کرد: درختان موجب پاکی هوا و زیبایی بصری محیط پیرامون می‌شوند و باید باور داشته باشیم که هوای سالم از غذای سالم ارزش بیشتری دارد.

حکومت ما صد در صد اسلامی نیست

وی همچنین به بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند انقلاب ما انقلاب اسلامی صد در صد است، اما حکومت ما صد در صد اسلامی نیست و باید به این حکومت برسیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: انقلاب در قلب مردم پیدا شد و به همین دلیل است که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب مردم همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند و خطای دیگران را به پای اصل انقلاب نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه در گام نخست انقلاب از بین رفتن فاصله طبقاتی و ایجاد عدالت اجتماعی در دستور کار بوده است اضافه کرد: ارایه خدماتی مانند لوله کشی گاز به همه نقاط دور افتاده روستایی و جاده کشی در همه نقاط کشور از جمله اقدامات صورت گرفته برای برقراری عدالت اجتماعی بوده است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در گام نخست انقلاب، زیربناهای مناسب در کشور ایجاد شد گفت: در گام دوم انقلاب باید حکومت اسلامی تحقق یابد، امروز برای این حکومت مواردی را کمبود داریم، امروز باید رفتار مسئولان در تراز اسلام باشد و هنوز به این جایگاه نرسیده‌ایم و باید نقایص این بخش برطرف شود.

 وی پیشرفت در زمینه‌های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی، مرز بندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی را از ویژگی‌های حکومت اسلامی دانست و گفت: همه باید در حکومت اسلامی خوب باشند و مطابق فرامین دین رفتار کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه تمدن اسلامی زمانی تحقق می‌یابد که در همه زمینه‌ها برای جهانیان الگو باشیم و در این شرایط حکومت را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کرده‌ایم.

کد خبر 369102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.