دو سوم معلولیت‌های کشور ناشی از تصادفات است

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از دو سوم معلولیت‌ها ناشی از تصادفات است، گفت: تصادفات همچنان باعث مرگ و میر و معلولیت می‌شوند و برای مدیریت رفع آن نیازمند همت همه دستگاه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید قبادی دانا پیش از ظهر امروز (جمعه) در جشن ازدواج یکصد زوج ناشنوا در سالن همایش‌های مقبره علامه مجلسی اصفهان اظهار کرد: بسیاری از جوانان ما ناتوانی افراد ناشنوا را ندارند اما از سوی دیگر جرات و همتی مانند این زوج‌های ناشنوا برای تشکیل زندگی ندارند.

وی افزود: در روزهای اخیر قهرمانی تیم فوتسال ناشنوایان ایران در آسیا بار دیگر نشان داد که افراد دارای معلولیت ممکن است محدودیت داشته باشند اما از نعمت‌ها و توانمندی‌هایی برخوردارند که باید به آن‌ها توجه شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در صدد هستیم برای مسکن معلولان با کمک همه دستگاه‌ها گام‌های بزرگی برداریم تصریح کرد: تمام مصوباتی که در زمینه معلولان داریم با ایجاد وضعیت مناسب برای شرایط زندگی این قشر است تا به معنای واقعی به وظیفه بهزیستی عمل کرده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای کامل قانون حمایت از معلولان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال نیاز است که امسال دولت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در تلاش هستند که این مبلغ را به دوهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برسانند.

باید از افزایش معلولیت‌ها جلوگیری شود

قبادی دانا با تاکید بر اینکه باید از افزایش معلولیت‌ها جلوگیری شود ادامه داد: نباید شاهد به دنیا آمدن فرزندان معلول در یک خانواده باشیم زیرا وجود چند معلول در یک خانواده نشان از ضعف مدیریت ما است.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه موضوع ژنتیک مورد توجه بوده و در این زمینه آیین‌نامه اجرایی نیز در روزهای گذشته توسط هیئت وزیران به تصویب رسیده که همه باید در جهت تحقق اهداف آن تلاش کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک برای زوج‌های معلول رایگان انجام خواهد شد اضافه کرد: برای فرزندآوری مراجعه مستمر به مراکز مشاوره ژنتیک نیاز جدی است و در زوج‌هایی که معلولیت همگن دارند باید جدی تر دنبال شود.

وی با بیان اینکه بیش از دو سوم معلولیت‌ها ناشی از تصادفات است خاطرنشان کرد: تصادفات همچنان باعث مرگ و میر و معلولیت می‌شوند و برای مدیریت رفع این امر نیازمند همت همه دستگاه‌ها هستیم.

قبادی دانا تصریح کرد: کار اصلی را در بهزیستی سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌دهند بنابراین امیدوارم نه تنها سنگی بر سر راه آنان نگذاریم بلکه بتوانیم موانعی که آنان پیش‌رو دارند برطرف کنیم.

کد خبر 369096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.