۴۰ درصد از منازل مسکونی کشور فرسوده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که کنترل قیمت مسکن و اجاره بها بر عهده وزارت راه نیست، گفت: حدود ۲۵ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها فرسوده است.

به گزارش ایمنا، مازیار حسینی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌ که سیاست‌های انقباضی سال‌های گذشته موجب تقاضای انباشته مسکن در کشور شد اظهار کرد: حدود ۲۵ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها فرسوده است و به لحاظ لرزه‌ای و سازه‌ای نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

وی افزود: در عین حال باید حداقل تقاضای سالانه ۶۰۰ هزار واحد به دلیل ازدواج نیز به این میزان افزوده شود که همه اینها حاکی از تقاضای بالا به تامین مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل ساخت و ساز پایین‌تر از میزان واقعی آن، تقاضای انباشته پنج تا شش ساله‌ای ایجاد شده است که مشکلاتی را در موضوع اجاره بها رقم زده که البته باید گفت کنترل این امر در دست وزارتخانه نیست. اما در عین حال باید تدابیری اندیشید تا این نیاز به مسکن تا حد قابل ملاحظه‌ای تامین شود.

وی اضافه کرد: تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده و احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید که ۲۰۰ هزار واحد آن توسط شهرهای جدید، ۱۰۰هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری در سال ۹۸ و ۹۹ احداث خواهد شد از سیاست های اولویت‌دار وزارتخانه است. تلاش داریم تا بخش خصوصی را در این عرصه بیش از گذشته فعال کنیم و امیدواریم که این تلاش ثمر بدهد.

حسینی با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت راه و شهرسازی تعادل بخشی به بازار مسکن است گفت: وزارتخانه راه و شهرسازی وظیفه مستقیم تولید مسکن ندارد، بلکه وظیفه تعادل بخشی به بازار مسکن و طرف عرضه و تقاضا در این بخش از سیاست‌های پیش روست. باید تلاش کنیم تا تولید مسکن تسهیل شود و البته این تولید با کیفیت، سلامت و ایمنی و همچنین طول عمر بالای ساختمان ها همراه باشد.

کد خبر 369079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.