زندآور: اصفهان باید در رقابت جهانی توسعه شهرها سهیم باشد

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال ۹۸، یک هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان به قطار شهری اختصاص یافته است.

امیر احمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تخصیص یک هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان از بودجه سال آینده شهرداری اصفهان به قطار شهری، اظهارکرد:  ۹۰۰ میلیارد تومان این مبلغ در قالب اوراق مشارکت و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق اعتبارات شهرداری وصول خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کلانشهرها موضوع آلودگی هوا و مسایل زیست‌محیطی است، افزود: باید به این سمت حرکت و برنامه‌ریزی کنیم که آیندگان ما را در به وجود آمدن مشکلات دخیل ندانند و به کم‌کاری و عدم برنامه‌ریزی متهم نکنند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز خرسندی از آغاز عملیات حفاری تونل خط دو مترو، تصریح کرد: در حال حاضر خط یک مترو با استقبال گسترده شهروندان رو به رو شده به طوری که روزانه ۸۰ هزار نفر با این وسیله پاک و ایمن در زیر زمین جا به جا می‌شوند،  از این رو می‌طلبد با توجه به هزینه‌هایی که در جهت ایجاد مترو انجام شهر شده، مدیریت شهری، مسیر توسعه و راه‌اندازی سایر خطوط مترو در اصفهان با قوت هر چه تمام‌تر ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی و تعداد خودروها در شهرهای بزرگ به ویژه با توجه به افزایش مهاجرت، باید در تمام برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌ریزی‌ها توجه ویژه‌ای به مترو و سایر امکانات لازم برای دسترسی آسان شهروندان به امکانات و خدمات شهری داشته باشیم.

زندآور با بیان اینکه مترو در زیست‌پذیرتر شدن شهرها نقش مهمی دارد، گفت: با افزایش خطوط مترو و استفاده هر چه بیشتر شهروندان، سفرهای پاک و ایمن در شهر رقم خورده و تقسیم جمعیت در استفاده از سطح معابر شهر و کاهش ترافیک رقم می‌خورد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان باید در رقابت جهانی توسعه شهرها سهیم باشد، اظهارکرد: مردم باید با مدیریت شهری مشارکت و همراهی کنند تا شهری ایمن، پایدار و روان در جهت توسعه پایدار داشته باشیم.  

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از خطوط مترو در آینده، امکان جابه‌جایی ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان با استفاده از مترو وجود خواهد داشت.

کد خبر 369078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.